SteDoCo 3 - SV Meerkerk 3

SteDoCo 3

3 november 2018 14:30

Na vandaag mijn tweede wedstrijd in het 3e elftal gespeeld te hebben is het nu aan mij om een verslag te schrijven over de wedstrijd Sterk Door Combinatie (SteDoCo)-uit. Na het gelijkspel van vorige week wisten we dat we een goede partij op de mat moesten leggen om kans te maken op enig resultaat.

Dat het thuisteam de naam van de voetbalvereniging eer aan doet kwamen we al vrij snel achter. Ze begonnen vanaf het fluitsignaal fel en sterk aan de wedstrijd. In deze fase van de wedstrijd was het voornamelijk compact staan en goed verdedigen. SteDoCo had het beste van het spel en creeërde meerdere gevaarlijke kansen; een bal achter de verdediging van Meerkerk werd door ons gezien als buitenspel, echter was dat niet zo en had de aanvaller lang de tijd om de bal vervolgens op de lat te schieten. Zo kwamen we ook nog goed weg toen Jacco de bal verkeerd raakte en vervolgens bijna in eigen doel schoot. Met dank aan onze sluitpost Ruben, die overigens een wereldpot keepte en met enkele goede saves belangrijk was, kwamen we deze fase gelukkig goed door.

De tegenstander had veel meer balbezit en probeerde met combinatievoetbal tot scoren te komen. Zo werden wij gedwongen om op de counter te loeren en via de lange bal of korte kaatsballetjes onze snelle spitsen in stelling te brengen, wat een aantal keer aardig lukte. Rond de 30e minuut slingerde Koen uit een corner de bal voor het doel. Deze werd door de tegenstander bij de eerste paal niet goed weggewerkt en viel zo voor de voeten van Ruud, die niet aarzelde en met een droge knal de bal in de hoek schoot; 0-1 Meerkerk. Met deze stand zochten we de kleedkamer op voor een lekker bakkie thee.

Bij aftrap van de 2e helft werd al vrij snel duidelijk dat SteDoCo zich niet de Meerkerkse kaas van het brood wilde laten eten, want vanaf het begin vlogen ze er bovenop in de hoop de gelijkmaker te forceren. Wij stonden met de rug tegen de spreekwoordelijke muur. Af en toe konden we er op de counter uit komen, dit resulteerde in een doelpunt wat daarna werd afgevlagd voor buitenspel.

In het restant van de wedstrijd werd het veldspel steeds ruiger waarbij het maken van forse overtredingen niet werd geschuwd. Dit leverde een gele kaart op voor de tegenstander die tien minuten vanaf de bank kon toekijken. Jammer genoeg hebben we niet optimaal geprofiteerd van deze overtal situatie door een tweede doelpunt te scoren en kon niet worden voorkomen dat SteDoCo toch nog 2 flinke kansen kreeg. Door collectief uitstekend verdedigen van onze kant trokken we de zwaarbevochten zege uiteindelijk over de streep. Met opgeheven hoofd en met 3 puntjes in onze zak was dit een wedstrijd om niet snel te vergeten, het laat zien dat het met de mentaliteit wel goed zit!

AdJ