SV Meerkerk 3 - Altena 3

... (intikker)

27 oktober 2018 14:30

M. Vermeer

Na de prima competitiestart en een vrij weekend mocht Meerkerk 3 aantreden tegen Altena 3. De gemeenteraadsverkiezingen komen er weer aan en dus is weer de vraag of er onder de spelers van het derde nog spelers met politieke aspiraties zijn. Eén van de spelers bleek deze te hebben, toch koos hij ervoor om vandaag zijn kunsten op ’t Hoog te vertonen en pas later de regio in te trekken om zijn reformatorische boodschap over te brengen aan het volk. Gelukkig maar, want hij zou geen anonieme rol spelen deze middag. Onder het genot van een lekker herfstzonnetje werd om 14.30 uur op het hoofdveld afgetrapt.

Al snel werden de intenties van Altena duidelijk. Na 2 minuten is er de eerste lange bal op de snelle voorwaartsen van de gasten en onmiddellijk is er gevaar. Het is Appie die met een sprint en een prima tackle ervoor kan zorgen dat een open schietkans wordt voorkomen. De tactiek van de gasten zou de rest van de wedstrijd niet veranderen en is na 10 minuten al succesvol. Balverlies op het middenveld leidt een tegenaanval in waarbij één van de spitsen de diepte in wordt gestuurd. Een vrije doortocht wordt nog voorkomen, maar uiteindelijk weet een vrijstaande aanvaller de 0-1 aan te tekenen. Meerkerk pakt het hierna wat op en komt wat meer aan voetballen toe, maar het duurt een tijdje voor de eerste kans komt. Het is Barry die zich zelf vrij speelt in het strafschopgebied en een vrije schietkans heeft. Zijn schot gaat rakelings over. Een volgende kans dient zich aan als Nol via de linkerkant diep wordt gestuurd. Zijn voorzet is op maat, maar krijgt een stuit mee waardoor Ruud de bal niet voor het intikken heeft en de keeper de bal nog uit de benedenhoek kan ranselen. Altena creëert niet veel kansen, maar blijft wel telkens loeren op een counter die niet zelden pas laat onschadelijk kunnen worden gemaakt. Uiteindelijk volgt wel de verdiende gelijkmaker voor Meerkerk. Appie zet een aanval op die op de rand van de 16 wordt afgeslagen, maar de afvallende bal is voor Ruud die met een droge schuiver doeltreffend is: 1-1. Kort voor rust komt Meerkerk op voorsprong. Een indirecte vrije trap in het strafschopgebied is wederom een prooi voor Ruud, doordat één van de hoeken door de keeper volledig open wordt gelaten. Ondanks het matige spel dus toch een 2-1 voorsprong bij rust.

In de tweede helft wordt het veldspel er niet veel beter op. Lange tijd gebeurt er weinig voor beide doelen, maar halverwege de 2e helft komt Altena op 2-2 na zwak uitverdedigen en daaropvolgend balverlies aan de linkerkant. De gasten zoeken weer snel de diepte en de bal komt voor bij één van de spitsen die vrij kan inschieten. Er is vervolgens nauwelijks afgetrapt of Meerkerk moet tijdelijk met 10 man verder na een onbesuisde tackle van Ruud die met geel wordt bestraft. De thuisploeg krijgt kort hierna een corner die wordt afgeslagen en in de tegenstoot start de linkeraanvaller van de gasten de brommer waardoor een paar spelers van Meerkerk voorbij worden gesneld. Hij geeft de bal mee aan de andere spits en die kan oog in oog met Ruben eenvoudig afronden: 2-3. In een poging nog minimaal een punt over te houden aan de wedstrijd wordt Appie als stormram ingebracht. 5 minuten voor tijd blijkt het een effectieve wissel wanneer  hij in de 16 wordt aangespeeld, weg probeert te draaien van zijn tegenstander en naar het gras wordt gewerkt. Ruud rondt de toegekende strafschop koelbloedig af en weet zodoende weer een hattrick op zijn naam te zetten. Kort hierna fluit arbiter Vermeer voor het einde van de wedstrijd en eindigt het toch wel terecht in een gelijkspel.

Het eerste puntverlies dus voor Meerkerk, maar met een punt mag men zeker niet klagen. Volgende week wacht Stedoco-uit en dan zal het spel absoluut beter moeten. Langs deze weg willen wij onze medespeler Ruudjes veel succes wensen met zijn campagne. Dat hij hart voor de samenleving heeft, blijkt wel uit het feit dat hij vrijwillig kantinedienst ging draaien na afloop. Onze stem heeft hij in elk geval. Spreek hem gerust eens aan als u vragen heeft over de gemeentelijke herindeling of over onroerende zaakbelastingen.

FK