SV Meerkerk 3 - LRC 6

Assist: Pascal Boom

29 september 2018 14:30

30 september 2018,

Met de memorabele start van de competitie uit bij Unitas, was het vandaag de eerste keer dat we in competitie verband af zouden trappen op het Hoog. LRC 6 was de tegenstander.

Ondanks de vorige week behaalde 3 punten waren er een aantal zaken die nog even op scherp gezet moesten worden.

Zo was er bijvoorbeeld de boetepot die uitgedeeld werd, hebben we uitgebreid besproken in welk doel Bassie nu WEL moest scoren en verwelkomde we Koen die vanuit het 4e de wens had om hogerop te voetballen.

Koen mocht met zijn debuut meteen kennis maken met de ‘kelderklasse’ door het fluitje in de eerste helft in de mond te nemen. Toch weerhield dit hem er niet van om Bassie tijdens het begin van de wedstrijd als centrale verdediger door te coachen richting vijandelijke 16.

Bassie had blijkbaar de feedback voor de wedstrijd serieus genomen, voor het eerst sinds ondergetekende zich kan heugen vond hij na een fantastische bal van Bokkie het ‘juiste’ netje, 1-0. LRC was eigenlijk in de eerste helft nauwelijks gevaarlijk. Ferry schampte met zijn hoofd nog een bal van de lijn (twijfel was of deze er anders wel ingegaan was) en daarmee is al het gevaar van LRC wel benoemd. Kort daarna scoorde good old Nollie  wat eerder in het seizoen dan we gewend zijn en zodoende stond er 2-0 op het scorebord met rust.

In de 2e helft begon LRC iets meer kansen te creëeren, het resulteerde in een gevaarlijke kopbal van een meter of 6. Ruben kon er nog bij. Verder waren Ralf en Sjoerd er beide een keer op tijd bij om een schot af te houden.

Toen LRC niet wist te scoren in de eerste 10 minuten van de 2e helft was de energie er wel uit. Zo tekende Boertie bekeken voor de 3-0, Sjacco maakte er 4-0 van en in de allerlaatste seconde maakte Ruudjes er 5-0 van.

Gelukkig waren de regels van de boetepot voor de wedstrijd bekend. In de kleine lettertjes stond namelijk dat het team bij een overwinning van 5 doelpunten verschil een kratje pils kreeg van de leiding.

De zon scheen nog een poosje en er werd nog even nagenoten van de behaalde overwinning.

6 punten uit 2 wedstrijden, een doelsaldo van 7-1 en de tegenstander heeft nog geen doelpunt weten te maken.

Laten we deze lijn vooral doortrekken! Tot volgende week.

Ruben Vijlbrief

1.