De kop is eraf!

5 september 2019 19:30

5 september 2019

GJS 4 – Meerkerk 3

In de geweldige feestweek van Meerkerk stond ineens de eerste bekerronde van SV Meekerk 3 op het programma. Na 3 goed bezochte trainingen op het veld en daarna alleen nog intensief getraind te hebben op een optocht kar dan wel in de feesttent wisten we dat het vandaag pittig zou worden. Gelukkig waren we uiteindelijk met 16 man. Na de teleurstellende periode na de winterstop is er door de leiding flink geinvesteerd om selectie op pijl te krijgen maar om aan een verdere kwaliteitsinjectie te doen. De komende periode zal uitwijzen of dat het geval is.

Meerkerk voetbalde vandaag tegen een team waarvan de gemiddelde leeftijd 18-19 was er een aantal de zoon van onze Ruud hadden kunnen zijn. Na een wat onwennig begin van diverse spelers moesten we even wennen wat ervoor zorgde dat het wat onrustig was op het veld. Toch ontstonden er nog niet echt kansen voor beide doelen in het eerste kwartier. Juist op het moment dat we het spel wat meer onder controle kregen werd de bal, niet voor het laatst in de eerste helft, naar voren gekegeld en moest onze Appie op volle snelheid er achteraan om erger te voorkomen. Appie deed dit zoals we hem kennen met volle inzet en vanaf mijn positie deed hij dit reglementair maar de scheids besliste anders. Een strapschop volgde en Nick mocht gelijk aan de bak om een achterstand te voorkomen. Hoewel hij dichtbij zat kon hij de bal net niet keren. 1-0 GJS.

Het laatste half uur van de eerste helft was de beste van de eerste helft en uiteindelijk ook het beste gedeelte van de wedstrijd. Vanuit achterin werd er rustig opgebouwd en steeds getracht de bal uit te halen om zo ruimte te creeren. Het middenveld kwam meer aan voetballen toe waardoor het spitsenduo Barry en Thomas veelvuldig aan het werk konden worden gezet. Er kwamen volop kansen voor Thomas, Barry, Boer, Koen echter in eerste instantie viel de bal steeds net verkeerd of kon de keeper nog redding brengen. Na mooi wegdraaien van Thomas kreeg Barry de bal mee en die schoot met zijn ‘chocoladebeen’ laag binnen. Een terechte 1-1 voor meerkerk.

Meerkerk hield de druk erop en probeerde het tempo zo hoog mogelijk te houden. Ongeveer 5 minuten voor de rust viel dan ook de belangrijke 1-2. Een goed onderschepping van Gijs (nog z’n peperdure aanwinst) die Barry in de diepte stuurde en die Thomas kort voor de goal hem alleen voor de keeper zet. Thomas weet daar wel raad mee door de keeper uit te spelen en vervolgens rustig binnen te tikken. We mogen gaan rusten met een goede eerste helft en verdiende 1-2 voorsprong.

Na de nodige wisselingen in het veld is de 2e helft van matig niveau. We weten onze spitsen niet meer te bereiken en GJS komt steeds vaker door zonder overigens echt gevaarlijk te worden. Ook het vele balverlies in diverse linies zorgt ervoor dat we de controle kwijt raken. Dankzij de stabiele verdeding en een actieve Nick geven we echter weinig weg. Het laatste kwartier is er weer wat meer grip en scoren we de zo belangrijke 1-3. Het is Koen die met een mooie pass Ruud de diepte in stuurt en die legt hem keurig breed op de ingelopen Jacco. Jacco hoeft alleen nog maar zijn voet tegen de bal te zetten en de bevrijdende 1-3 ligt erin.

Het is snel herstellen want as zaterdag staat alweer de volgende wedstrijd tegen sleeuwijk op het programma.