Sleeuwijk uit!

Sleeuwijk 6

26 oktober 2019 13:00

Zaterdag 26 oktober en weer #matchday. Sleeuwijk 6 uit stond op het programma. In een competitie waar, zo lijkt, iedereen van elkaar zou kunnen winnen. Dit belooft dus wederom een spannend potje te gaan worden. Uit een grondige analyse van de tegenstander bleek dat ze veel hadden gescoord in de voorgaande wedstrijden. Iets om zeker rekening mee te houden. Maar goed gelukkig is er nog altijd die ene Cruijff uitspraak: “als je één goal meer maakt dan de ander, dan win je”.

Achteraf bleek trouwens dat er nog wel meer Cruijff wijsheden van toepassing waren op deze wedstrijd, hier ff een top 5:

1. “Voetballen is heel simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel voetballen”. Kortweg de samenvatting van de hele eerste helft (helaas).
  2. “Vaak moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt”. We kwamen eerst op 1-0 achter en dit bleek genoeg om extra gas te geven en de aanval te blijven zoeken.
  3. “Er is maar één moment dat je op tijd kunt komen. Ben je er niet, dan ben je óf te vroeg, óf te laat”. In de eerste helft kregen we bij een stand van 1-2 een strafschop tegen. Gelukkig werd deze op ongelofelijke wijze gemist. Al stond Terry zoals altijd goed gepositioneerd natuurlijk.
  4. “Als wij de bal hebben kunnen hun niet scoren”. De tweede helft had veel meer structuur en  er werd goed verdedigd en met passjes gestrooid.
  5. “Wat heb je nou liever? Eén goed 11-tal of 11 goede 1-tallen?”. Wederom zeer toepasselijk natuurlijk en staat dit keer voor het collectief in de tweede helft. Na een ruststand van 1-2, door goals van Coen en Mark, werd er in de tweede helft nog 4x gescoord, namelijk 1-3 door Beun, 1-4  en 1-5 door Coen. De 1-6 was een strafschop gescoord door Beun en de 1-7 had gemaakt kunnen worden door Hijkkie… maar uiteindelijk hebben we verdiend gewonnen met 1-6!

Man wat een wijsheden zo. Jammer dat hij nooit op SVM 5 niveau heeft gespeeld. Wat hadden we veel kunnen leren! O ja de opstelling trouwens… die was goed voor een €5,- boetepot. Leider Hans stuurde er 11 het veld in maar hoe het verdedigend nu precies zat dat was niet helemaal duidelijk. Dit werd gelukkig nog voor het eerste fluitsignaal recht gezet. Terry stond op doel. Achterin Chris, Dylan, Melvin en Marien. Op het midden Hijkkie, Niek, Beun en Jacco. De voorhoede bestond uit Coen en Mark. In de tweede helft werd er 4x gewisseld en kwamen Geert, Bas, Rico en William het veld in.

Goed om nog even te vermelden was dat het zonnetje heerlijk scheen en voor de vele toeschouwers als aangenaam werd beschouwd. In de tweede helft werd er vanuit de dug-out nog een nieuw SVM 5 wapen gezien. Het blijkt dat zowel Rico als Bas niet alleen goed kunnen verdedigen maar daarnaast ook nog een fantastische inworp hebben. Dit tot schrik voor elke tegenstander. Over tegenstanders gesproken. Na het laatste fluitsignaal bleek dat SVM 5 de koppositie in de competitie had veroverd. Dit bleek later geflatteerd omdat er nog een aantal teams wedstrijden te goed hebben. Maar toch… het stond er wel. Een geweldige motivatie voor volgende week, dan wacht namelijk Arkel 4 op de Burcht.

Eén van de sportvrinden,

Marien