Gerechtigheid

21 september 2019 12:15

Gerechtigheid!

De voorbereiding....

Na 1 bekerwinst en 2 verliespartijen stond de eerste competitiewedstrijd op het programma. Helaas liep de voorbereiding op deze wedstrijd net zo rommelig als de afgelopen 2 wedstrijden.  Dit betekent veel afwezige en last minute afzeggingen. Kort voor het verzameltijdstip hadden we namelijk ineens geen enkele keeper meer in de selectie. Dat keepers bijzonder zijn dat weten we eigenlijk wel maar zaterdagochtend werd dit wel heel bont gemaakt. Zo moest de ene keeper zich 2 uur voor de wedstrijd afmelden ivm een blessure en was zijn potentiele vervanger op geen enkele manier te bereiken terwijl hij toch ook echt bij de selectie zat. Gelukkig traint Wilco Bruijnes sinds de voorbereiding weer mee en liet zien uit het goede hout gesneden te zijn om de leiders uit de brand te helpen. Hierdoor hadden we in ieder geval weer iemand op doel staan. Guando wilde wederom de vlag ter hand nemen waarvoor hulde! Vandaag stond de wedstrijd tegen Heukelum op het programma met oud-meerkerk speler Stijn Schuller als rots in de branding. Dit had zo zijn voor- en nadelen maar daarover later meer.

Eerste helft

Onder warme omstandigheden besloten zowel Meerkerk als Heukelum elkaar lekker te laten opbouwen en daarnaast schoven we elkaar ook nog regelmatig de bal toe waardoor wel bleek dat Meerkerk en Heukelum warme connecties hebben😊 De wedstrijd kwam maar moeizaam van de grond hierdoor en of het de warmte was, de all inclusive vakantie(s) of de algehele conditie van de meeste spelers maar laten we zeggen dat het niet best was. Vooral op het middenveld en voorin was er te weinig beweging en diepgang. Gelukkig was de achterhoede van vandaag met Wilco (K), Bassie, Frank, Ferry en Gijs wel attent en zorgde ervoor dat ook Heukelum op 1 moment na nauwelijks gevaarlijk kon worden. Dat ene moment dat men wel gevaarlijk was, was het Stijn die eigenlijk de bal simpel breed moest liggen op een meegelopen speler van Heukelum maar toch wel heel graag zand in de wonden van zijn collega Bassie wilde strooien en gelukkig besloot te schieten wat resulteerde in een bal in het vangnet. Kansen voor Meerkerk waren er voor Ruud Vink en Barry. Bassie was nog het dichtste bij met een mooi schot op de paal en dit keer niet zijn eigen goal maar de goal van de tegenstander.

2e helft

Na enige mutaties in de rust is het Meerkerk dat wel wat sterker wordt en meer op de helft van de tegenstander te vinden is. Zo is er een grote kans voor Ruud Vink schiet Boer een vrije trap over de muur maar kan de keeper net redden. Stijn laat op sommige momenten zien erg graag te winnen van Meerkerk en zit overal op en tussen, maar het geloof groeit wel dat er kansen liggen voor Meerkerk. Het is Jos die een bal van circa 25 meter toegespeelt krijgt en de keeper te ver voor zijn goal ziet staan. Jos kan als geen ander deze bal op de voor hem gewenste plek neerleggen en lobt de bal prachtig over de keeper heen. De bal stuitert via de zijligger weer terug het veld in en tot ieders verbazing besluit de scheidsrechter dat het geen goal is maar er gewoon verder gespeeld moet worden. Ook Heukelum spelers geven toe dat het een goal is maar gezien de stand van 0-0 vonden ze het iets te ver gaan om dat ook hardop tegen de scheidsrechter te zeggen. Tja.......... voor de spelers die over zijn gekomen van een selectie elftal; welkom in de kelderklasse! In de 80e minuut komt er toch gerechtigheid. Het is Appie die net buiten de 16 een schot lost die gekeerd wordt door de keeper van heukelum maar het is Boer die kan binnen tikken en die de toch wel verdiende 0-1 maakt. Vervolgens krijgt Heukelum 2 momenten waarin ze een goal hadden kunnen maken. De ene keer is het buitenspel waardoor de aanvaller wordt teruggefloten en de andere keer in de aanname van 1 van de middenvelders niet goed waardoor we kunnen uitverdedigen. Tot opluchting van Meerkerk fluit de scheids voor het einde en zijn de eerste competiepunten binnen.

Volgende week de eerste wedstrijd op de Burcht voor ons.