Meerkerk 3 - Heukelum 3

Assist: Koen Vermeer

1 februari 2020 14:30

Rico van Zee

Op een winderige eerste februari van 2020 stond de eerste competitiewedstrijd na de winterstop weer op het programma: Meerkerk 3 – Heukelum 3. Ondanks dat het mooiste spelletje op aarde weer was begonnen, waren er toch veel afmeldingen, maar had Meerkerk toch 15 man doordat er 3 zwaar geblesseerden zich weer bij de selectie melden, waarbij 1 vandaag fungeerde als scheidsrechter. Met de volgende 11 ging Meerkerk van start:

Bobbie

Jurre, Bassie, Gijsbert en Ralf

Sjacco, Koen, Boertie, Wilco

Ruud en Barry

Traditiegetrouw verloor Bassie de toss, waardoor Meerkerk tegen de harde wind in begon en dit ging het eerste kwartier vrij aardig. Er werd redelijk gevoetbald en wat kleine kansen werden gecreëerd. Heukelum daarentegen had wat meer moeite om de juiste afstemming te vinden met het windje in de rug. Dankzij lekker combineren kreeg Koen na 20 minuten een vrije schotkans, maar vond de vuisten van de keeper. Ruud was er als de kippen bij om de rebound er in te schieten: 1-0!

Vanaf het openingsdoelpunt leek de angst op een tegengoal er in te zitten bij Meerkerk en werd  er slordig omgegaan met balbezit. Heukelum wist met het vele balbezit niet veel gevaarlijks uit te richten, mede doordat de harde wind er voor zorgde dat de splijtende dieptepasses bijna allemaal te hard waren. Zo kabbelde de eerste helft wat voort, maar zo 10 minuten voor rust schakelde Meerkerk razendsnel om en met 4 passes werd Wilco vrij voor de keeper in de 16 gezet. Zoals een echte back het zou doen, gleed hij deze middels een lekker sliding achter de keeper, 2-0!

Het was goed te merken dat in de winterstop er was getraind op counters en op spelhervattingen, want vlak voor rust weer een levensgevaarlijke counter, waarbij de levensgevaarlijke Sjacco op topsnelheid werd neergelegd. Sjacco was na afloop niet bereikbaar voor commentaar op de vraag of hij hier nu blij mee was zodat hij niet meer hoefde te rennen of niet. De vrije trap die daarop volgde was er 1 uit het boekje. Boertie stuurde Koen met een dieptepass de 16 in en met een strakke voorzet was het weer Wilco die de bal mocht binnen glijden, 3-0. Gezien het spelbeeld enigszins tegen de verhouding in, maar geen Meerkerk die daar om maalde.

Twee helft waren de rollen omgedraaid, Meerkerk met het windje in de rug het meeste balbezit en aan Heukelum de taak om er ook minstens 3 maken voor een resultaat. Over deze helft kunnen we wat korter zijn, Meerkerk was zeer slordig en verzuimde om de score te vergroten. Heukelum vond een paar keer uit de counter de vuisten van Bobby. 10 minuten voor tijd werd het nog even spannend met de 3-1, maar Meerkerk hield stand.

De eerste officiële wedstrijd van 2020 gewonnen en zo houden we aansluiting in de top 3. Dat we deze lijn maar mogen voortzetten en te beginnen volgende week uit bij Leerdam Sport.

RvZ