Samba aan de lekdijk

Assist: Koen Vermeer
Ruud Vink (intikker)

12 oktober 2019 14:15

Zaterdag 12 oktober stond de derde competitiewedstrijd van dit seizoen op het programma voor Meerkerk 3. In de eerste 2 wedstrijden werd de maximale score behaald, vandaag vertrokken we met opnieuw een grote selectie richting v.v. Everstein om ons puntentotaal naar 9 te tillen.

In de beginfase maakten we direct onze intenties duidelijk door –zoals vooraf afgesproken- Everstein onder druk te zetten. Dit resulteerde al vrij snel in de openingstreffer van Ruud Vink, die de bal van dichtbij voor het intikken had. De fraaie assist kwam op naam van ondergetekende, al moet gezegd dat de keeper van de tegenstander zijn indraaiende voorzet wellicht nog licht beroerde voordat deze bij Ruud belandde.

Nadat Ruud zijn rekening voor dit seizoen geopend had, volgde al spoedig de 0-2. Na een strakke lage voorzet van Thomas kon hij de bal opnieuw simpel binnen werken. Een voordeel van weinig bewegen is blijkbaar dat je vaak op de goede plek staat.

Het spel van Meerkerk was in deze fase bij vlagen swingend en leidde tot nog een aantal mogelijkheden, die allen niet benut werden. Zo ketste een zondagsschot van Koen via de binnenkant van de paal het doel uit en ging een schot van Appie ook maar 6 meter over en naast.

Hierna volgde een kwartier met wat minder goed spel, overigens zonder kansen weg te geven. Onze uitstekende verdediging zorgde er vakkundig voor dat onze debuterende keeper Maris weinig tot niets te doen kreeg. Kort voor rust zorgde Hassan nog met een droge schuiver in de verre hoek voor de 0-3 ruststand.

Met 5 nieuwe spelers binnen de lijnen begon Meerkerk sterk aan de 2e helft. Met name Boertje liet zich goed zien met eerst een assist op de 0-4 van Hassan om vervolgens zelf de 0-5 aan te tekenen na een prachtige rush van brommer Thomas. Hierna zakte het spelpeil naar een bedenkelijk niveau, terwijl er toch gratis bier van de leiding op het spel stond. Grote kansen werden verprutst door achtereenvolgens Jos (die goed inviel, maar in dit geval even zijn oogkleppen op had), Koen (die met een kansloze lob op de proppen kwam volledig vrijstaand voor de keeper) en Hassan (faalde 2x oog in oog met de keeper).

Deze nonchalance vormde het sein voor Sjembek en consorten om op te jacht te gaan naar de eretreffer, welke er uiteindelijk ook kwam. Een ziedend schot van ca. 20 meter verdween in de kruising, buiten bereik van een zwevende Maris: 1-5 en dus GEEN bier van de leiding.

Gelukkig was daar vlak voor tijd toch nog Hassan die zijn 3e van de middag aantekende en de 1-6 op het bord bracht. En zo eindigde een bij vlagen swingende sambavertoning toch nog met een rondje bier van onze leiders.

KV