Meerkerk 3 - LRC 5

Ruud Vink (intikker)
Rudy Vroege (schot)

15 februari 2020 14:30

Ladies and gentleman, this is your captain speaking. Als aanvoerder van het mooie Meerkerk 3 heb ik de luxe toebedeelt gekregen om terug te blikken op onze wedstrijd tegen LRC.

We mochten aantreden op het laatste bestaande deel van 't Hoog. Veld B met de ouderwetse grasmat.

Vergeleken met de grasmat van vorige week bij Leerdam Sport is ons veld B een pareltje, maar tegenwoordig zijn we verwend met vlakke kunstgrasspeelvelden.

De oude rotten van Meerkerk wisten daar wel raad mee, onze vrienden uit Leerdam hadden wat meer moeite.

Ze lieten overigens geen mogelijkheid onbenut om dit te melden. De harde wind zorgde voor een wedstrijd met twee gezichten.

De eerste helft hadden wij wind tegen waardoor lange ballen geen optie waren. LRC boodt ons gelukkig voldoende ruimte om van achteruit op te bouwen. Een moment van ongeduld zorgde wel voor een tegengoal.

Keeper nr. 23 van dit seizoen speelde de bal toch lang, waardoor gelegenheidslinksback Wilco gedwongen werd tot een ongecontroleerde kopbal richting de as van het veld. LRC pikte de bal gelijk op, speelde de spits strak in en die liet de keeper met een bekeken schotje kansloos.

Hierna speelde we met meer rust en werd de opbouw van achteruit beter.

Uit een voorzet van Boertje bleef de bal lang in de lucht hangen, maar toornde Ruud Vink ver boven zijn tegenstander uit en kopte uiterst beheerst binnen.Een foutje van de LRC keeper leidde tot een doelpunt van onze favoriete stofzuiger Bokkie.

De scherpe grensrechter van LRC werd vervangen en dat had direct effect. De eerlijke grens zag de buitenspelval falen waardoor Boertie de bal achter vijandelijke linies kon oppikken en Ruud Vink in staat stelde om zijn tweede van de middag te maken.

We konden dus toch met een ruime voorsprong de thee opzoeken.

Na rust kantelde wedstrijd nog verder in ons voordeel. LRC had moeite met de opbouw. Net als vorige week probeerde we de tegenstander al vroeg vast te zetten en te dwingen tot de lange bal. Dat lukte en vrijwel elke lange bal werd opgevangen door een geel zwarte en direct richting de voorwaartsen gespeeld.

LRC kwam amper over de middenlijn en het gemopper nam toe. Op de scheids, op de stofzuigers, op de wind en vooral ook op elkaar. Dat kwam het spel uiteraard niet ten goede en Meerkerk verzuimde om vaker te scoren.

Uiteindelijk scoorde Rudy Vroege slechts 2 van de vele grote kansen en werd de uitslag op 5-1 gezet.

Als aanvoerder nog wel een dringende huishoudelijk opdracht aan mijn jongens. Een keertje (ver) over schieten gebeurd de beste. Zelfs jullie aanvoerder mikt weleens te hoog.

In plaats van lekker ouwehoeren moeten die ballen wel gehaald worden. Dat laten we nu teveel na en hebben we dus amper goede wedstrijd ballen over. Neem het gezwoeg van onze materiaal man niet voor lief en wees gewoon zuinig op onze spullen.

De kapitein.