Meerkerk3 vs Hijkop 4

HSSC'61 4

26 oktober 2019 14:30

Op een mooie zonnige zaterdag in oktober mogen wij het opgaan nemen tegen onze buren van hijkop 4

In eerste instantie dacht ik eerst dat er een protest actie op de plaatselijke vv was door het aantal trekkers op de parkeerplaats maar het bleken de boys van hijkop te zijn

Nog koud binnen de hekken staat Bassie erdogan al op zijn telefoontje te kijken en zeg jammer net op tijd anders was het een boetepotje.

Bassie erdogan met zijn maat adolf verkerk verzinnen de raarste boetes om de kas maar te spekken.

Genoeg hierover we gaan voetballen en dat is waar wij zaterdag voor komen, met 16 man in de kleedkamer wordt er over van alles en nog wat gesproken tot Spa vraagt om even stil te zijn om de volgende elf bekend te maken die gaan beginnen aan de eerste helft.

Na een goede warming up klinkt om half 3 het fluitsignaal.

Zoals we elke zaterdag proberen gaan we vol druk zetten op de verdediging van de tegenstander en we krijgen al gauw wat kansen om de openings treffer te maken

Helaas laat die nog even op zich wachten tot ongeveer 20 min voor tijd een snoei hard schot van Pyjama 1-0.

Snel een ander doelnet erin en we kunnen weer verder want snel daarna maakt ruudjes de 2-0 door een steek paas van onze Jos als ik me niet vergist.

Met nog een kwartier te gaan krijgen we toch nog wel wat kansen zo hier en daar en vlak voor tijd de 3-0 door een tikkie breed van ruudjes op ruud V alias Picasso alias ruud van de burgerking

Die hem beheerst achter de doellijn schuift.

Rust even een koppie thee en er worden weer frisse mankrachten aangetrokken voor de tweede helft die we helaas pas om kwart over zes konden hervatten want het fluitje was bij bassie anaal naar binnen gebracht en hij wilden die niet terug geven omdat hij het wel lekker vond.

Nadat Appie het veld op kwam lopen met een bebloedend fluitje konden we beginnen

Afgesproken was dat we verder gaan waar we mee gestopt waren en dat resulteerde in een paar goede aanvallen en al vrij snel werd de 4-0 naar binnen geschoven door ruudjes de aangever ben ik ff kwijt excuus hiervoor.

Pascal moest er geblesseerd uit en koen kwam voor hem in de plaats

Gedurende de wedstijd nog vrij veel kansen nollie, koen en weer die vreselijke erdagon die dacht vanaf zijn eigen 16 op het doel van de tegenstander te schieten, dat probeerde hij niet een keer maar wel een keer of drie vier.

Helaas leverde dit geen doelpunten op, wat erg jammer was want vaak waren de individuele acties of combinaties voorafgaand mooi om te zien.

Halver wege de tweede helft eindelijk de 5-0 door ruudjes door afgeven van nol kon ik hem zo rustig langs de keeper schuiven.

Ruudjes ging er uit en ruud v kwam er nog even het laatste kwartiertje in en die kon gelijk aan de bak met een sprint van zo’n 20 meter maar waar hij al dacht bij de eerste meter hier heb ik geen zin in (vanaf de zijlijn was dit erg komisch om te zien) barry b ligt nog steeds in een deuk.

Het spel is eigenlijk wel gespeeld 5-0 kissie bier van de leiders alleen dacht pyjama daar anders over en nam het zekere voor het onzekere om er toch nog even eentje er bij te prikken 6-0.

Ik heb genoten van iedereen, volgende week staan onze andere buren op het programma is kijken of we daar 3 punten kunnen pakken.

Gegroet.