Meerkerk 3 - Lekvogels 3

Ruud Vink (intikker)
Ruud Vink (schot)

2 november 2019 14:30

Op een onverwacht mooie middag mochten wij aantreden tegen de buren uit Lexmond. Zonder puntverlies begonnen wij als favoriet aan deze wedstrijd. Na de warming-up werd in overleg met de scheidsrechter en de tegenstander besloten om van het (dramatische) hoofdveld te verhuizen naar het kunstgras. Ik had nooit gedacht dat ik dat ooit een vooruitgang zou vinden, maar eens moet de eerste keer zijn. Volgens mij was er niemand echt rouwig om.

Ondanks wat afwezigen konden we toch weer 5 wissels noteren en waren en er een aantal die een snipperdag op mochten nemen. Er werd toch een mooi sterrenensemble bij elkaar op het veld neer gezet. We begonnen net als de weken hier voor sterk aan deze wedstrijd en creëerden al vrij snel een aantal kansen. Deze waren echter niet besteed aan Jacco en Ruud Vink. Jacco gaf na de wedstrijd toe dat als hij zijn adem in had gehouden dat hij de voorzet van Barry met zijn buik binnen had kunnen werken.

Na 25 minuten speelde Thomas zichzelf mooi vrij aan de rechterkant en gaf hem goed breed op Ruud, die de 1-0 in de verre hoek. Lekvogels kwam er maar moeilijk uit en wij hielden de druk er goed op. Kort na de 1-0 zorgde dezelfde combinatie ook voor de 2-0. Gerald speelde Thomas vrij aan de linkerkant die Ruud wederom vrijspeelde. Ruud werkte hem weer gemakkelijk en netjes achter de keeper.

Na de rust was de energie en het tempo een stuk minder dan in de eerste helft. Redelijk freewheelend werd de tweede helft uitgespeeld. Lekvogels had er vrij weinig zin meer in door de achterstand. Nol werd een aantal keer diep gestuurd op links en trainde zijn voorzet, echter met weinig succes. Thomas werkte na een goede aanval over een aantal schijven de 3-0 binnen Een vrije trap vanaf de zijkant werd door Appie in de voeten van onze tweede Ruud V. gekopt. Die

promoveerde de doelpoging van Appie tot assist: 4-0. Daarna werd het voetbal ook bij ons steeds minder. We vonden elkaar steeds moeilijker en stopten met simpel voetballen. Ferry gaf vanaf de rand van de middencirkel nog een voorzet / pressbal / schot die eindigde bij de cornervlag. Gerald probeerde voor de keeper de bal in de verre hoek te stiften waar tweede Ruud helemaal vrij voor het doel stond. Zo werden nog er nog meer kansen vakkundig om zeep geholpen. Gelukkig bleef Barry nog rustig toen bij de bal van eerste Ruud meekreeg en hem vanaf rand zestien laag in de verre hoek krulde: 5-0.

Al met al blij dat we nog steeds zonder puntverlies boven aan staan. Volgende week mogen we weer op de Burcht aantreden tegen Leerdam Sport 3. Hopelijk kunnen we met goed voetbal de winnende reeks voortzetten.

Pluis