Sv Meerkerk - GJS gewonnen door een zeer jong SV Meerkerk met 6-2

GJS beloften

16 december 2019 20:00

Piet Versluis

Ideale omstandigheden voor de beloften van Meerkerk en Gjs. Geen wind, een klein miezer regentje. Voor Meerkerk was het even puzzelen, maar uiteindelijk waren er 13 krijgers gevonden om te spelen.

Wederom een zeer jong elftal. Meer dan de helft van de spelers is 17 jaar of jonger!
Meerkerk begint redelijk goed aan de wedstrijd en probeert de gaatjes te vinden in de defensie van Gjs.
Gjs krijgt het voor elkaar om in de omschakeling door t centrum van Meerkerk te snijden.
Meerkerk komt een beetje gelukkig op 1-0, echter een minuut later is het 1-1.
Gjs wordt brutaler en begint langzaam de wedstrijd in handen te nemen.
Ze zetten zo hoog druk, dat zij achterin 1 op 1 komen te staan. Meerkerk krijgt het niet of nauwelijks voor elkaar om de spitsen te bereiken. Uiteindelijk komen ze wel op 2-1.
In de rust kijken we tegen een 2-2 stand aan.

Na een aantal omzettingen en afspraken om eerder de diepte te zoeken, wordt het voor Gjs lastiger om de druk van de eerste helft goed weg te zetten.
Meerkerk kan wat makkelijker onder de druk vandaan komen. Dit resulteert naar de 3-2, 4-2 en de uiteindelijke eindstand van 6-2.
Ook Gjs krijgt zijn kansen in de tweede helft, maar vinden meerdere malen de keeper van Meerkerk op hun weg.

Al met al een leuke wedstrijd, waarin het laatste kwartier chaotisch was van beide kanten. Gjs die probeert nog een doelpunt te forceren en Meerkerk die het in die fase slecht uitspeelt.

Na de winterstop gaan we verder met de ontwikkeling van de jonkies.

Sander Vink