V.v. Groot-Ammers JO19 – Sv Meerkerk 3

Groot Ammers JO19-1

19 oktober 2019 13:30

Vandaag staat het team-uitje van het derde elftal op het programma. Dit jaar gaat de reis naar Den Bosch. Voorafgaand aan dit uitje stond het oefenduel tegen V.v. Groot-Ammers JO19-1 op het programma. Oftewel het team van Marcel Kers. Uiteraard stond er een kratje bier op het spel, alle redenen om dit duel serieus aan te vangen dus.

Om 12:15 vertrekken we richting het Sportpark Gelkenes. Vandaag maakt keeper Lex Kramers zijn officieuze rentree bij Meerkerk. Hij is dit jaar onze vierde keeper dus hij wist direct dat hij moest presteren.

Dit is opstelling vandaag:

Keeper: Lexu

Verdediging: Bassie Ferry Ap Gijp

Middenveld: Boertie Barry Bokkie Tube

Aanval: Thomas en Ruudjes

Wissels: Leon, Spa, Koen, Jurre

Het team van Kersie staat op een 2e plek in de 2e klasse dus we mogen flink wat tegenstand verwachten. We begonnen alleraardigst tegen deze jonge knapen. Dit resulteerde al binnen twintig minuten in twee goals van Barry en Boertie. Het waren twee vergelijkbare goals van de zijkant die keurig langs de keeper werden geschoten. Bij de 1e goal gaf Gijsbert een uitstekend voorzet vanaf de flanken. Jaja u leest het goed, een keurige voorzet. Hij maakt de laatste weken echt stappen bij het 3e elftal, mooi om te zien. Bij de 2e goal was het keurig breed leggen van Tommie die Boertie in staat stelde te scoren. Aan de coaching van dhr. Kers aan de zijkant kon je ook merken dat hij niet tevreden was met de gang van zaken.

Ook in de restant van de 1e helft bleef het juiste geel-zwart de bovenliggende partij. Bassie probeerde nog op doel te schieten en Lexu tikte een listig balletje via zijn schouder, bovenarm langs de goede kant van de paal. Het bleef bij 0-2 tot de rust. In de rust werden er 3 spelers gewisseld aangezien Thomas al eerder geblesseerd was uitgevallen.

Na de rust begon Ammers beter aan de 2e helft. Maar ook nu stond Lex keurig zijn mannetje om dit gevaar uitstekend te verijdelen. Het overwicht van Ammers duurde niet lang want kort daarna maakte Leon op aangeven van Boertie met een bekeken schot 0-3. De reporter van vandaag moet erbij vermelden dat er in de 2e helft een paar mooie aanvallen tussen zaten. Ook Tube had zijn 1e goal van het seizoen wel kunnen maken. Ook zagen we Julle, die bereid was om een doelpuntje mee te pakken. In deze wedstrijd werd hij niet gevonden. Het bleef dan ook bij 0-3. De aanvoerder van Ammers kwam dan ook het verdiende kratje pils langsbrengen:

Ik moet eerlijk zeggen dat we Kers verder weinig meer gezien hebben tijdens de derby Ammers – Streefkerk. Waarschijnlijk realiseerde hij zich ook wel dat hij bij de verkeerde geel-zwarte trainer is…

Nadat de eerste pilsjes soldaat gemaakt zijn vertrokken we richting Den Bosch. Nadat er was ingecheckt was er ruimte voor een biertje in de hotelbar of in de SportsBar. Om half 8 gingen we ons Japanse avontuur aan bij Shintori. Waar we konden genieten van heerlijke hapjes en drankjes. Appie moest een beetje wennen aan de Japanse Expresso maar verder heeft iedereen zijn buikje lekker rond kunnen eten. Na het eten had Appie van “een collega” een leuke tent doorgekregen, genaamd ’t Pantoffeltje. De naam was net zo stoffig als de gasten en het interieur. Na 2 biertjes besloten we het bij Roels aan de overkant. Tussendoor haalde Appie met een snelle armreflex Tube nog even over tong.

In de Roels werd er verder gewerkt aan het teamgevoel, het netwerk werd links en rechts wat uitgebreid en de rechterarm werd getraind als er nieuwe kunst binnen kwam wandelen. Al met al een geslaagde dag, bedankt mannen!

A.s.  zaterdag staat de derby tegen Heicop thuis op het programma. Tot dan!