En dat is 2 ! Wederom een overwinning voor sv Meerkerk MO17

Zaterdag, 25 september 2021, om 10.00 uur
Sportpark "de Burcht" in Meerkerk
sv Meerkerk MO17 - ASWH MO17

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen de meiden van ASWH MO17 uit Hendrik-Ido-Ambacht op het programma.
Deze tegenstander is onbekend voor ons, het enige dat we weten is dat ze vorige week hun eerste competitiewedstrijd met 5-1 gewonnen hebben. We zijn dus gewaarschuwd.
We waren vandaag compleet; dat houdt in dat er 13 meiden aanwezig waren. Het team bestaan idd nog maar uit 13 meiden omdat Esther afgelopen week aangegeven heeft dat zij, door omstandigheden, helaas met voetballen gaat stoppen. We wensen Esther veel plezier met de andere dingen die zij na het voetballen gaat doen.

We begonnen vandaag met het in het zonnetje zetten van onze (vaste) scheidsrechter Terry van Ooijen. Het is deze week de week van de scheidsrechter en daarom mocht Terry uit handen van onze aanvoerder Resa een bosje bloemen ontvangen. (Foto 1)

Dan de wedstrtijd; dat bleek meteen vanaf het begin een hele andere wedstrijd dan vorige week te worden. Zoals jullie hoogstwaarschijnlijk nog wel weten lag vorige week na 12 seconde ons eerste doelpunt er al in. Deze keer liep dat heel anders, we liepen namelijk het eerste kwartier achter de feiten en ook achter onze tegenstander uit HI-Ambacht aan. ASWH bleek een leuk voetballende ploeg te zijn.
Na ongeveer een kwartier kwamen we beter in de wedstrijd en werd het een gelijkwaardige pot voetbal van twee voetballende elftallen.
Wij hadden vanaf dat moment meer balbezit en begonnen ook kansen te creëeren. Dit resulteerde rond de 30e minuut in een mooie combinatie tussen Daphne en Samara die door de laatste beheerst afgerond werd. Voor Samara was dit het 4e doelpunt in 2 wedstrijden en voor Daphne was dit alweer de 3e assist in 2 wedstrijden. Na het doelpunt bleven we de bovenliggende partij maar moesten we wel blijven opletten voor de uitvallen van ASWH. De mooiste actie van de wedstrijd komt hierbij op naam van Romée die een bal (die al over Nora heen was) op een bijna opnmogelijk manier op de doellijn nog over weet te koppen en daardoor een doelpunt voorkomt.
Omdat er vervolgens niet meer gescoord werd gingen we met een verdiende 1-0 voorsprong de rust in.

De 2e helft begon eigenlijk zoals de 1e helft ook begon: ASWH kwam sterk uit de startblokken. Zij hadden zich duidelijk voorgenomen om het e.e.a. recht te zetten in de 2e helft. Ook nu duurder het weer 10-15 minjuten voordat we ons weer terugknokte in de wedstrijd. Het spel golfde heen en weer en was gelijkopgaand. We kregen nog 2 hele goede kansen waarbij Rhodé op de paal en Samara op de lat schoot.
Omdat de krachten aan onze kant op begonnen te raken en ASWH er nog een slotoffensief uitperste werden het nog heel spannende laatste minuten. Hierbij moet gezegd worden dat alle meiden geknokt hebben als leeuwen om de voorspromng over de streep te trekken. En dat is gelukkig ook gelukt. Het was en bleef 1-0. Aan de rode konen was na de wedstrijd te zien dat dat de nodige kracht had gekost.
Maar .... complimeneten voor alle meiden die geknokt hebben voor wat ze waard waren en zo de overwinning in Meerkerk hebben gehouden.
Hierdoor blijven we op een mooie eerste plaats van de competitie staan !

Het was een sportieve wedstrijd waarbij de krachtverschillen niet zo groot waren als de lengte-verschillen. (Foto 2)

We willen nog even Henry (vader van Romée) bedanken dat hij, bij afwezigheid van Jeremy die lekker in Valencia van de zon aan het genieten is, de rol van grensrechter op zich wilde nemen.

Op naar volgende week zaterdag als we om 10.15 uur de uitwedstrijd in Sliedrecht gaan spelen tegen de meiden van Sliedrecht MO17.
U bent hierbij uitgenodigd om onze meiden in Sliedrecht aan te komen  moedigen. Iets wat de meiden heel leuk zouden vinden !

Met sportieve groeten,

Henry Blankenstein