Meerkerk 5 - HSSC'61 4

4231ZJ
MEERKERK
tel. 0183-352005

De kop is eraf, de competitie is begonnen met een overwinning!

Zaterdag 25 september was het eindelijk zover, de competitie is weer begonnen. Op een mooie nazomerse dag op sportpark de Burcht, stond er bij de seizoenstart gelijk een prachtwedstrijd op het affiche, Meerkerk 5 – Hei en Boeicop 4.

Het was deze middag weer puzzelen voor de trainer, door de vele blessures en spelers tekorten in andere teams moesten we starten met een flink uitgedunde selectie. Tel daarbij op de warme weercondities in combinatie met de warme haute couture gele truien en de coronakilos, dus we wisten dat het een zwaar potje zou gaan worden vandaag.

Nadat iedereen zijn kledingmaat in de truientas gevonden had en wij ongewild getrakteerd werden op een kleurrijk en tijdloos dans palet van Gijs en Gijs, konden we niet wachten om het veld te betreden onder begeleiding van scheidsrechter R. van Zee.

1e helft

Meerkerk begon onwennig aan de wedstrijd met veel onnodig balverlies. De Noorderburen maakte hier gretig gebruik van. De lange ballen van HSSC achter onze verdediging resulteerde meerdere malen in 1 op 1 kansen. Echter werden alle pogingen van HSSC vakkundig gepareerd door een wederom sterk keepende Lex Kramers. Tijdens de 3de 1 op 1 poging, werd de scheidsrechter door HSSC geattendeerd op een vermeende handsbal buiten de 16 meter door de keeper. De scheidsrechter die bovenop de situatie stond, zag dit gelukkig anders en de kaarten bleven op zak. Niet snel daarna werd Rick vanuit het middenveld aangespeeld. Hij nam de bal mooi aan waarmee hij zijn tegenstander het nakijken gaf. Met een lange rush richting de 5 meter en een strakke voorzet, kon de ingestormde Nol de bal in het doel tikken. Met een 1-0 op het scorebord, werd het spel van Meerkerk beter en kregen we meer grip op de wedstrijd met nog een aantal mogelijkheden tot gevolg.

2e helft

Het verbeterde spel gedurende de eerste helft bood perspectief voor de tweede helft maar door de spierblessures van Chris en Thomas was de selectie inmiddels nog verder uitgedund. Het begin van de tweede helft begon ongelukkig. Luttele seconden na de aftrap, kwam de bal via een scrimmage voor de voeten van een aanvaller van HSSC die ongenadig raak schoot, 1-1. Meerkerk liet zich niet gek maken en toonde te beschikken over een sterke mentale veerkracht. De verdediging hield het slot op de deur en combinerend via het middelveld wist Meerkerk de wedstrijd naar zich toe te trekken. De onuitputtende Rick en Nol zorgden voor het constante gevaar voorin. Na een kwartier voetballen, werd de verdiende 2-1 gemaakt door Nol, op aangeven van Rick door een mooie steekbal van Vermeer. Een aantal minuten later, ontsnapte één van de HSSC aanvaller bijna aan de verdediging van Meerkerk maar met kortdaad optreden door Bassie werd de aanvaller onreglementair van de bal gelopen. Het ontnemen van een scoringskans was volgens de scheidsrechter geen sprake. De scheidrechter floot gelukkig in de geest van de wedstrijd en gezien de eerste helft was een 1 op 1 situatie voor de keeper niet meer dan een doelpoging. Daarom was een vrije trap wel op z’n plaats. Ondanks de ingetreden vermoeidheid bleef Meerkerk gevaarlijk met een bal op de lat van Nol en op de paal van Cliff. Ook Gijsbert dravend vanuit de verdediging, stond klaar op randje 16 meter om een bal met binnenkant in de kruising te krullen echter resulteerde volgens verwachting het in een rolletje over de grond richting de cornervlag. Na het fluitsignaal van de arbiter, waren de eerste drie punten binnen en kon iedereen tevreden terugkijken op een verdiende overwinning tegen een stugge tegenstander.