Vuren 3 - SV Meerkerk 6

4214LJ
VUREN
tel. 0183-634982

Op een heerlijke warme lentedag te meerkerk kwamen afgelopen zaterdag 26 maart 16 strijders samen op onze thuisbasis de burcht. ze zijn helemaal klaar met het strenge regime wat heerst op vuren dat ze unaniem besloten dat we vuren binnen moesten gaan vallen. na wat plannen gesmeed te hebben om de vijand een loef te steken gingen we in onze gepantserde auto op weg naar vuren. bewapend met onze voetbalschoenen en terry met zijn handschoen gingen we het strijdtoneel bezoeken in vuren. eenmaal aangekomen in vuren bleek er echter weinig weerstand te zijn bij het parkeerterrein want er was geen auto te bekennen. zijn we hier wel goed vroegen we ons nog af? gelukkig bleven we op onze hoede om niet in een hinderlaag te lopen. eenmaal op de battleground kwamen we erachter dat we toch goed zaten want de hoekvlaggen keurig in de houders.

Na wat strenge woorden van hans dat we ons niet moeten laten verrassen gingen we ten aanval in de volgende opstelling. terry de blauwe flamingo op doel. nick rechts jacco en marvin centraal curn linksback. op het middenveld begonnen we met luuk rechts molly en ruben centraal en floris links. ons spitsenduo mark en coen moesten voor de doelpunten zorgen.

We begonnen sterk aan de wedstrijd ook al was de helft al op zijn kunstgrasschoenen gaan lopen ivm een keihard veld. maakte wij na de nodige grote missers gelukkig snel de 1-0. een splijtende voorzet van floris werd hard binnen geschoten met een volley door steehouwer. de 2-0 volgde snel na een goed bekeken schot van ruben. het was bijna rust en we dachten aah heerlijk om zo comfortabel aan de leiding te gaan. was ook al een tijdje geleden dat we die luxe hadden. maar helaas werd het toch nog 2-1 net voor rust.

Nadat hans iedereen lekker een bekertje limonade had gebracht gingen we weer terug de strijd in. we zaten nog even rustig toen we in 1 x hoorde dat er 2 terug kwamen van een blessure altijd fijn natuurlijk maar nou blijkt dat 1 van die 2 heikie is. na een veel te grote mond dat die wel een doelpunt ging maken gunde iedereen hem helemaal niks meer. maar toch kreeg hij een paar keer de bal om te laten zien dat die er nog wat van kan. nadat wij de 4-1 hadden gemaakt(willem en Jonathan) kreeg heikie eindelijk een hele grote kans om de 5-1 binnen te schieten. hij ging 1 op 1 op de keeper af na heel veel NEE geroep van de zijkant schoot die dan ook gelukkig mis. klein advies iets minder grote praatjes meer doelpunten maken.;)

Na deze klinkende overwinning om de slag om vuren gingen wij met een voldaan gevoel terug richting de burcht. daar kregen we nog een mooi quote van onze aanvoerder. ik citeer waar doelpunten vallen wordt gescoord, maar waar gescoord wordt wil niet zeggen dat er doelpunten vallen. met deze wijze woorden hebben we nog wat kannetjes bier soldaat gemaakt en zijn we vervolgens heerlijk naar huis gegaan naar onze vrouwen en kinderen.

gr nick