Meerkerk 5 wint weer en pakt koppositie.

WNC 3

Koen Vermeer (schot)

26 februari 2022 14:30

J. van Niekerk

Sportpark De Korte Woerden
Zandweg 1 B
4181PL
WAARDENBURG
tel. 0418-651554

De wedstrijden van Meerkerk 5 volgen zich in rap tempo op. Vorige week wonnen we van Heukelum en deze week hadden we dezelfde taak uit bij WNC 3. De voorbereiding op de wedstrijd verliep wat rommelig. De leiding was te laat met het doorgeven van de vertrektijd, Jos moest zich afmelden met een positieve coronatest (beterschap gewenst) en Joker was iets later in verband met werkzaamheden. Of was het toch oefenen voor zijn Tribute To Kurt Cobain-optreden van later deze dag? We zullen het niet weten, maar gelukkig hebben we de beelden van het optreden nog. Slomp, Mike en Niels kwamen ons vandaag versterken, waarvoor dank! Ook nog dank aan Appie die, op de fiets, onze supporter van vandaag was.

Na de harde wind en het grijze weer van de afgelopen weken werden we vandaag ontvangen met een stralende zon en een op het oog prima veld. WNC staat een stuk lager geklasseerd, dus vol goede moed en met de opdracht om druk te zetten begonnen we aan de wedstrijd. De eerste helft hadden we moeite om de vrije man te vinden. WNC gaf veel druk en waren scherp in de duels. De weinige kansen  waren wel voor ons, maar echt lekker liep het niet. Net voor rust kwamen we gelukkig wel op voorsprong. Klinker kwam aan de linkerkant in de zestien uit en zijn voorzet ging via de tegenstander bij de eerste paal binnen. Als slechte wedstrijden lelijke doelpunten verdienen dan was dit hier een mooi voorbeeld van. Klinker maakte hiermee wel zijn 3de doelpunt van 2022 in drie wedstrijden. We hopen dat hij dit gemiddelde kan blijven vasthouden voor dit jaar.

In de tweede helft was het spel niet beter, maar er werd wel meer gelachen in het veld. De aanvoerder van WNC kopte de bal bijna in eigen goal, Bassie kreeg twee kansen uit corners van Boertie (Bassie gaf de schuld aan de zon in zijn ogen…) en wij verprutsen mogelijkheden om de score uit te breiden. WNC zette hier veel inzet tegenover, maar kwam niet tot echte kansen. Toch moest Lexoe zich, tien minuten voor tijd, een keer volledig strekken door een goed schot van rand zestien in de korte hoek te keren. Toen de scheidsrechter affloot was iedereen tevreden met de drie punten en de daarbij behaalde koppositie.

Aan het einde van dit verslag nog wel een mededeling aan de onderhoudsploeg van het complex van WNC. Of ze volgende keer voor Bassie niet van die prikkelbosjes langs het veld willen plaatsen. Dit heeft hem een zeer lastige tweede helft opgeleverd.

Volgende week spelen we uit tegen LRC. De aftrap is om half 3. Hopelijk dan weer hetzelfde resultaat, maar wel een andere auteur van het wedstrijdverslag ;)

Tot volgende week!