Winterstop, Weekend Weg, Ziekenboeg, Scheidsrechter

Beneden Tiendweg 4
2959BA
STREEFKERK

We mogen weer! De winterstop is eindelijk voorbij.

Afgelopen week hebben we als team een mooi weekendje team building gehad in het gezellige Groningen. Hier hebben we van de diverse personen weer mooie kwaliteiten ontdekt!

Allereerst hebben onze Coen en Geert eerder de week wat ongelukkige momenten gehad waardoor zei beide op dokters advies het uitje helaas moeten missen. Coen die een kop momentje had met een spanband-haak en Geert die in een schouderduw duel tijdens het werk zijn schouder uit de kom is geschoten. (Zit hij er alweer in Geert?)

Om terug te komen op de diverse mooie kwaliteiten tijdens de eerste dag ontdekten we dat onze Remco een fanatiek Jou-De-Boules speler is en hier het hele team mee heeft afgedroogd. Onze Willem heeft de kwaliteit van Molly overgenomen om zijn jas op de eerste avond kwijt te raken..

De tweede dag tijdens een potje bowlen blijkt dat onze Den Braven Junior naar vermoeden eerder een potje heeft gebowld nadat hij rustig een lange reeks of strikes gooide op de baan!

Dit hierboven benoemd hebbende klinkt natuurlijk erg zacht allemaal voor een groep jong-volwassenen die een weekendje Groningen zijn geweest. Maar… wat verder gebeurd is laten we in gruning!

De eerste wedstrijd van de tweede seizoenshelft is dezelfde tegenstander als onze eerste wedstrijd van het seizoen. Thuis werd helaas met 0-3 verloren van de op moment van schrijven nummer 2 van de competitiestand. Er was dus nog wat recht te zetten.

Ook vandaag wederom twee afwezige op dokters advies, helaas moesten wij vandaag onze leider Den Braven Senior thuis laten die zijn roes uit ligt te slapen op de bank. Na het kop momentje van vorige week door Coen heeft afgelopen week onze Beul Bas een kopstootje verloren van een ijzeren balk en ook hij zit thuis met een lichte hersenschudding. Of kwam toch de opoes van lau op bezoek?

Nu dan toch echt naar de wedstrijd, vandaag ondanks het hoge aantal personen in de ziekenboeg hebben we 15 man op papier weten te zetten. Wat hebben we toch geluk met onze grote spelersgroep vol talenten! Ondanks dat onze floris vaak mag klagen over het hoge aantal wissels hebben we ze vaak hart nodig, wederom ook vandaag!

De opstelling: Terry op doel, Ivan, Wiljem, Jarkoe, Den Braven Junior achterin, Floris, Dylan, Hijkie, Noah op het midden, en Remco en Hanes voorin.

De eerste helft was het vooral hard werken en veel meters dicht lopen om het opkomende VV streefkerk tegen te houden, lang hebben we met wat reddingen van onze Ter of dicht gelopen gaten door WIljem of Jarkoe de 0 weten te behouden. Midden eerste helft komt Streefkerk op 1-0 voorsprong. Na een hoop inspanning van Ivan is na 30 minuten de Puf toch echt op, zijn tegenstander was namelijk op de brommer gekomen en had hem flink aan het lopen gezet. Luuk komt erin op linksback, een ongewone plek voor onze Otto maar met zijn snelheid moest het toch goedkomen om de rechts buiten tegen te houden. Ook Noah kreeg last van zijn bekende kwalen en werd gewisseld door Justin. Dylan geeft ook aan niet verder te kunnen waardoor Willem er in de eerste helft ook nog in komt. Hier zien we maar weer dat het goed is een volle bank te hebben om ons nogal fragile team te ondersteunen. Na wat mislukte aanvalspogingen viel de bal helaas toch weer in het net, 2-0 voor Streefkerk. Waarna al snel het fluitsignaal van de scheids klonk voor rust.

-

In de tweede helft komt Beco in plaats van Hanes, Ivan komt er terug in voor Otto die aangeeft dat hij toch echt wel te moe/ziek is om verder te spelen, Dit was misschien wel het kortste speel moment van het afgelopen seizoen. Zelfs Noah houd het vaak langer vol dan 15 minuten!

De tweede helft werd met frisse moet begonnen, al snel werd door de al met al bijzondere scheids de bal op de stip gelegd in het voordeel van Meerkerk. Door het commentaar te horen van de spelers van Streefkerk blijkt de scheids er nogal een handje van te hebben om de bal al snel op de stip te plaatsen in het nadeel van Streefkerk. De bal ligt op de stip, hijkie legt aan en schuift de bal netjes in de rechtse hoek van het doel, 2-1! Dit bied kansen. Waar wij de goede eigenschap hebben om vaak toch wel 1 doelpunt te maken in een wedstrijd blijft het hier helaas bij vanuit onze kant. Streefkerk trap af en zet direct de aanval op richting de 16 van onze kant, na een schot richting doel maar opgevangen door floris met zijn buik binnen de 16 besluit wederom de scheids op bijzondere wijze dat de bal op de strip moet. Na veel commentaar tussen meerkerk en de scheids blijft hij bij zijn besluit en wordt de 3-1 ingeschoten door Streefkerk. Na de penalty hebben we moeite met opbouwen en geven vaak de lange bal direct weg. Hierdoor krijgt streefkerk meermaals de kans om een aanval op te zetten waar zei de 4-1, 5-1 & 6-1 uit maakten. Met nog een minuut of 8 op het bord bij de 5-1 werd er op aangedrongen bij de scheids om de wedstrijd af te fluiten om gezamenlijk aan het bier te gaan bij de kleedkamers van streefkerk. Besluit vast wilde hij deze 8 minuten uitspelen en geen minuut minder op het veld staan als vooraf op het wedstrijd formulier aangegeven.

Op naar volgende week waar Hardinxveld thuis op het programma staat.