Eindelijk de wedstrijd tegen Kozakken Boys

Woensdag, 14 december 2022, om 19.30 uur
sv Meerkerk MO17 - Kozakken Boys MO17
Sportpark de Burcht

Eindelijk was het dan zover. De wedstrijd tegen de meiden van Kozakken Boys Mo17 kon eindelijk door gaan. Deze wedstrijd was al 3 x verplaatst en uiteindelijk werd ook nog besloten om een uitwedstrijd om te zetten naar een thuiswedstrijd.
De meiden gaven aan als er ooit in deze competitie een wedstrijd gewonnen zou moeten worden dat dan vanavond zou moeten zijn.
De meiden  van Kozakken Boys wachten ook nog op hun  eerste overwinning en zouden  dus voor een pittig potje voetbal gaan zorgen.

De eerste helft waren wij de bovenliggende partij zonder zelf echt goed te voetballen. Halverwege de eerste helft kwamen wij uit een corner op 1-0. Jet lette het beste op en kon van dichtbij de bal binnenschieten. Daarna bleven wij wel iets beter dan Kozakken Boys maar waren het de meiden uit Werkendam die scoorden. Na een mooie aanname en goede draai werd de bal in de uiterste hoek geschoten, waar Nora niet bij kon.
Met deze 1-1 gingen we de rust in.

De 2e helft waren we weer beter maar duurde het tot de laatste 10 minuten voor we echt los kwamen. En toen ging het ook echt los. In die laatste 10 minuten wisten wij nog 4 x te scoren. Eerst was het Samara die goed oplette en uit een moeilijke hoek raak schoot. Vervolgens was Sanne aan de beurt, zij scoorde 2 x en als laatste wist ook Rhodé weer een doelpuntje mee te pikken. Terwijl iedereen stond te wachten op het fluitje voor een penalty na een overtreding tegen Samara schoot Rhodé voor alle zekerheid de bal maar binnen. En die telde dus ook.

Uiteindelijk een aardige pot voetbal (vooral qua inzet en strijd) die we verdiend gewonnen hebben. De eerste overwinning in deze sterke 1e klasse is een feit. A.s. zaterdag spelen we de laatste wedstrijd thuis tegen de meiden van IFC uit H.I. Ambacht. Dat gaat ook weer een pittig potje worden, IFC staat in de middenmoot met 3 overwinningen.

Iedereen is weer uitgenodigd om, bij de laatste wedstrijd van fase 2, onze meiden aan te komen moedigen.

Met sportieve groeten,

Jeremy Schrijver & John Weijts