Eindelijk mogen we weer de wei in :)

SV Meerkerk MO17-1

CVV Zwervers MO17-1

1e klasse (2e fase) I

9 november 2022 19:30

H.T. van Ooijen

de Burcht
Burggraaf 5
4231ZJ
MEERKERK
tel. 0183-352005

Woensdag, 9 november 2022 om 19.30 uur
sv Meerkerk Mo17 - CVV Zwervers MO17

Eindelijk, eindelijk en nog een keer eindelijk ! We mogen we weer een keer voetballen...
De eerste fase ligt al een tijdje achter ons en in de tweede fase kregen we twee afgelastingen oftewel verzoeken tot het verzetten van onze wedstrijd omdat de tegenstander onvoldoende speelsters had. Dat hield dus in dat we al zo'n 4-5 weken geen wedsrijd gespeeld hadden :(
Er was ook meteen een unicum bij deze wedstrijd, we waren namelijk voor het eerst compleet. Dat betekende dat we 15 meiden op het wedstrijdformulier hadden staan. Dat geeft heel veel keus om te wisselen. Wat overigens niet altijd de wedstrijd ten goede komt :)

Nu dan de wedstrijd. We speelden thuis op de Burcht tegen de meiden van CVV Zwervers uit Capelle a/d IJssel. Zij hadden eerst een halve wereledreis moeten maken om op een doordrweekse woensdag in Meerkerk te komen voetballen. Ze hadden het er voor over en ze hadden er zin in. Dat beloofde dus een mooie wedstrijd te gaan worden. Het is een onbekende tegenstander dus we weten eigenlijk niet wat ons te wachten staat. Nou, daar kwamen we heel snel; achter. Zwervers bleek een leuk en goed voetballende ploeg te zijn met een paar echte uitblinksters. Vamaf het begin kwamen we onder druk te staan en dat resluteerde ook in 2 doelpunten voor de meiden uit Capelle.
Onze meiden waren voetballend minder maar zetten daar wel heel veel strijdlust tegenover. Die strijdlust  werd beloond met een doelpunt van Rhodé na een scrimage voor het doel na een corner van Sanne. Helaas wist Zwervers uit een counter (waarbij wij verdedigend in de fout gingen) net voor de rust nog de 1-3 te scoren. Met die stand zijn we ook gaan rusten.

In de rust hebben we aangegeven dat we tegen een goed voetballende ploeg aan het spelen zijn maar dat wij als we als een blok blijven verdedigen en strijden ook in de 2e helft onze kansen gaan krijgen.

In de tweede helft ging het spel wat heen en weer. De tweede helft was van beide kanten minder en dat zal ook de reden zijn waaronm er niet meer gescoord werd. Daarom eindigde deze wedstrijd in een 1-3 nederlaag. Gezien het spelbeeld was deze overwinning voor CVV Zwervers verdiend.

Onze meiden verdienden de complimenten voor de geleverde strijd, maar dat was vandaag helaas niet genoeg.
Op naar a.s. zaterdag als we wederom thuis op de Burcht spelen. Dan zal Spirit de tegenstander zijn. Ook dat beloofd weer een spannend potje te gaan worden. In de eerste fase zijn we gelijk geëindigd met Spirit zonder tegen hen te spelen :) Het doelsaldo van Spirit (+18 na 6 wedstrijden) bepaalde dat zij op plaats 1 stonden en wij op plaats 3. Dat doelsalde geeft aan dat het een makkelijk scorende ploeg is. Iets waar we dus rekening mee zullen moeten houden.

Met sportieve groeten,

Jeremy Schrijver