Tijd voor revanche ?

Woensdag, 1 februari 2023, om 19.30 uur
Hardinxveld MO17 - sv Meerkerk MO17
Sportpark Sluisweg in HVGD

Woensdagavond (een uitwedstrijd) voetballen. De minst leuke bezigheid van trainer John ..
Omdat deze wedstrijd op zaterdag, 21 januari, niet door kon gaan was deze verzet naar woensdagavond. Met onze voltallige selectie (van 12 meiden) trokken wij naar Hardinxveld-Giessendam. We hadden nog een appeltje te schillen met deze tegenstander omdat we de vorige wedstrijd in de vorige competitie (terecht) verloren hadden. We wilden graag revanche en waren er klaar voor.

Na een korte warming-up tussen de trainende jongens van Hardinxveld kon de wedstrijd gaan beginnen.
Het werd een potje met flink wat doelpunten. Het spel ging vanaf het begin heen en weer en aan beide kansen werden kansen gecreëerd.
Wij waren de eerste die tot scoren kwamen; Lotte liep goed mee met één van onze aanvallen en schoot (tot haar eigen verbazing) de bal heel rustig binnen. 1-0 !
Lang konden we niet genieten van onze voorsprong want na aarzelend optreden in onze verdeding wist Hardinxveld de gelijkmaker binnen te schieten. Daarna wist Resa ons weer (met een bekeken schot over de keepster) op voorsprong te zetten. Na dit doelpunt konden we nog korter genieten van deze voorsprong want bijna vanuit de aftrap wist Hardinxveld met een afstand schot over Nora de gelijkmaker weer binnen te schieten.
Hierna floot de scheidsrechter voor de rust en gingen we wat drinken en ons voorbereiden op de 2e helft.

In de rust hebben we aangegeven vooral de duels aan te blijven gaan en gebruik te maken van het feit dat Hardinxveld een kleine keepster op doel heeft staan.

De 2e helft was voor Samara, zij wist namelijk met 3 afstandschoten over de keepster heen 3 x te scoren. Hierdoor kwamen we op een ruime voorsprong te staan. Maar de wedstrijd was nog niet gespeeld en dat bleek ook wel toen Hardinxveld met een afstandschot via de onderkant van de lat wist te scoren. Even was er wat consternatie over dit doelpunt omdat de scheidsrechter eerst door liet spelen maar door onze (eerlijke) grensrechter Jeremy er op geattendeerd werd dat deze bal de doellijn was gepasseerd. Toen was het 3-5 en zou het nog spannend kunnen worden. En dat werd het ook. Hardinxveld wist namelijk uit een goede aanval de 4-5 te scoren. Maar ... op aangeven van wederom onze grensrechter Jeremy werd dit doelpunt afgekeurd omdat de bal bij de voorzet de achterlijn al was gepasseerd. Hier bleef het dus 3-5.
Hardinxveld bleef aandringen maar wist niet meer te scoren waardoor deze wedstrijd eindigde in een 3-5 overwinning voor onze meiden.

Valt er verder nog iets te vertellen over deze wedstrijd ? Ja, zeker !
Deze wedstrijd leek voor ons meer op een aflevering van Medisch centrum West of MASH dan op een voetbalwedstrijd. Meerdere meiden hadden namelijk klachten of blessures; Roos - last van haar knieën, Chanan - bloedende vinger, Lisa - bloedneus, Sigi - last van bovenbeen, Lotte - duizelig, Samara - last van haar hamstring, Resa - zware kramp en Romée - kramp .......
Maar het mooiste is dat alle meiden zich bleven inzetten en deze overwinning over de streep wisten te trekken !!

Dit is wat je noemt een goed begin van de 3e fase van deze competitie: 6 punten uit 2 wedstrijden. En dat met maar 12 meiden :)

De volgende westrijd is a.s. zaterdag thuis tegen de meiden van GDC MO17 uit Eethen.
Als ze er weer alle 12 zijn gaan we er weer een mooie pot voetbal van maken.
Tot zaterdag.

Met sportieve groeten,