En dat was het dan ... de laatste!

SV Meerkerk MO17-1

Hardinxveld MO17-1

Istarlin Sharmarke (scrimmage)

1e klasse (3e fase) I

27 mei 2023 11:00

H.T. van Ooijen

de Burcht
Burggraaf 5
4231ZJ
MEERKERK
tel. 0183-352005

Zaterdag, 27 mei 2023 om 11.00 uur
Sportpark de Burcht
sv Meerkerk MO17 - Hardinxveld MO17

Na 4 zaterdagen zonder wedstrijd was het eindelijk dan zo ver. We mochten weer de wei in, maar ... het was ook meteen de laatste wedstrijd van het seizoen.
Ging het nog ergens over ? Ja ! IFC was ondertussen al ongeslagen kampioen geworden maar bij winst zouden we een mooie 2e plaats in deze 1e Klasse veiligstellen.
Zou het makkelijk gaan worden ? Nee ! In eerste instantie zou je denken van wel; de meiden Hardinxveld staan onderaan en wij staan op een zeer verdienstelijke 2e plaats. Maar ... Hardinxveld had afgelopen weekend ineens met 5-4 van Barendrecht gewonnen. Wij hebben zelf 1 x gewonnen en 1 x verloren van Barendrecht.  Dus ook dit laatste potje zou weer spannend gaan worden.

We waren compleet; dat hield dus in dat we 13 meiden ter beschikking hadden en de nieuwe aanwinst voor volgend seizoen (Joanne) was er ook bij en zat gezellig in de dug-out.

De wedstrijd zelf dan; het was te merken dat het een aantal weken geleden was dat we een wedstrijd gespeeld hadden en ook dat een paar meiden door blessures e.d. een conditionele achterstand hadden opgelopen. Maar de inzet maakte veel goed.
Het werd een wedstrijd die eigenlijk alle kanten op kon en waarbij degene die als eerste zou scoren vermoedelijk de wedstrijd zou gaan winnen.
Er waren kansen voor allebei de doelen waarbij de kans van Hardinxveld (die tegen de paal ging) waarschijnlijk wel de grootste was.
Het bleef spannend tot aan het einde omdat er maar niet gescoord werd. Uiteindelijk 5 minuten voor het einde wist Istarlin na een scrimmage de 1-0 te scoren. Een hele mooie beloning voor Istarlin die dit seizoen een hele zware been-operatie moest ondergaan en dus kon afsluiten met het winnende doelpunt. Want dat bleek het te zijn, er werd niet meer gescoord en dus sloten we de laatste wedstrijd van het seizoen met een overwinning af en stelde daardoor de 2e plaats veilig.

Het was weer een bijzonder seizoen. Dat is voor dit team niet bijzonder, want de laatste jaren was ieder seizoen wel bijzonder...
Ieder jaar was het weer een hele klus om een elftal bij elkaar te schrapen, maar ieder jaar lukte dat toch weer...
Ieder jaar hadden ze weer te maken met opzeggingen en (zware) blessures, maar ook die werden overwonnen....
De kern van dit elftal bleef en maakte er ieder jaar een feestje van, zo ook dus dit jaar.
13 meiden met allemaal een eigen karakter(tje) maar samen een (heel) goed team !!!

We willen dit seizoen als eerste de meiden bedanken voor weer een gezellig seizoen.
Als tweede willen we de ouders bedanken die iedere thuiswedstrijd in grote getale aanwezig waren en die bij iedere uitwedstrijd weer voor het vervoer hebben gezorgd.
En als laatste willen we Terry, onze vaste scheidsrechter, bedanken. Wat zoals jullie weten: Zonder scheidsrechter geen wedstrijd !

Voor ons komt er niet alleen een einde aan dit seizoen maar ook een einde aan onze rol als trainer/coach/leider van dit team.
Na een aantal jaren met deze meiden opgetrokken te hebben is het nu de beurt aan anderen om deze rol over te nemen.
(De vacature staat nog open. Dus wie wil deze enthousiaste meiden komend seizoen begeleiden? Ik kan het aanradden, je krijgt er veel voor terug !!)

Afgelopen week hebben we op verschillende manieren al afscheid van de meiden genomen.
We zijn vorige week zaterdag in Nieuwegein gaan bowlen, afgelopen woensdag werden wij (Jerermy en John) door de meiden thuis opgehaald en kregen wij een lekkere maaltijd aangeboden bij de Chinees en zaterdag (na de wedstrijd tegen Hardinxveld) hebben wij in de kantine op de Burcht het jaarlijkse hapje en drankje van de Club van 100 genuttigd.

En dat was het dan ... de laatste !

Het waren hele mooie (maar ook intensieve) jaren en wij hopen echt dat er iemand of meerdere mensen op gaan staan om deze meiden komend seizoen bij te staan. Want het zou eeuwig zonde zijn als deze fantastische groep meiden komend seizoen niet zouden kunnen doen wat zij het liefste doen; namelijk VOETBALLEN.

Voor de laatste keer:

Met sportieve groeten,