GJS 7 - SV MEERKERK 5

4207XB
GORINCHEM
tel. 0183-637786

16 september 2023, het weekend dat het Oktoberfest officieel van start is gegaan. Maar dat even ter zijde, want het is ook het weekend waar de Geel-Zwarten een stap dichter bij de beker kunnen zetten. Gaat Él Plan van el profesor HDB dan echt zijn vruchten afwerpen?

Even ter verduidelijking voor u, de lezer. De bekercompetitie, bestaande uit 4 teams staan allemaal op 3 punten. Helaas moest onze wedstrijd van vorige week op papier 3-0 afgedaan worden, waardoor wij op de meest ongunstige plek stonden van deze 4. Wie verzint het ook om een wedstrijd om 16:45 in te plannen?

Met een grote groep aan spelers vol zelfvertrouwen vertrekken wij richting GJS. Eenmaal in de kleedkamer aangekomen wordt er besloten om een strijdlied op te zetten. Het nummer dat gedraaid werd? Boom Boom Bailando van Jan Smit. Met dit nummer 8 keer op repeat waren de strijders van Meerkerk er klaar voor om de strijd met de Gorkumse (Jonge?) Spartanen aan te gaan.

Tijd voor de opstelling. Aangezien onze Terry Feyenoord boven Meerkerk 5 koos moest er een nieuwe blauwe flamingo het doel verdedigen. Curn die weer zijn ‘cowboybroekie’ had meegenomen mocht deze taak op zich nemen. Verdedigend: Nick en Ivan op de back. Roben en Dylan als centrale duo. Middenveld: Op 6 William en op 10 Willem. Sybe en Floris mochten voor vandaag de flanken bestormen. Aanvallend: Remco en Dennis.

Bankie: Mollie, Geert, Myron, Bas, Jacco, Peter en Justin

Eenmaal de bal afgetrapt te hebben ging het balletje aardig rond. Hierdoor was er al in de 3e minuut een voorzet. Met wat doorstuiteren beland die bij voeten van Floris. Floris volleert en….. net mis. Al niet snel later kom GJS met een counteraanval, maar gelukkig hebben wij daar Curn op doel staan die het doelpunt voorkomt! In minuut 12 is daar een voorzet van Floris op het hoofd van Remco, maar ook deze gaat jammer genoeg op de paal. Helaas valt dan toch na 25 minuten spelen het eerste doelpunt voor GJS, 1-0…

Niet veel later is Meerkerk toch weer in de aanval. Floris en de keeper rennen beide op de bal af, maar in plaats dat de keeper de bal raakt, lanceert hij Floris. Hallo scheids penalty? Helaas wijst de enigszins discutabele scheidsrechter naar de corner vlag. Floris overleeft deze lancering niet en wordt dan ook vervangen voor Geert.

Maar dan in de 35e minuut komt er gerechtigheid. Wingback Nick geeft een geweldige bal in de 16. De verdediger van GJS zag zijn kans om een goal te maken en besluit hem dan ook in zijn eigen goal te tikken, 1-1.

Vlak voor rust besluit GJS nog 1 keer de aanval in te zetten. Dit was dan ook meteen een doelpunt, 2-1.

Rust

De wissels van HDB worden doorgevoerd. Zo gaat keeper Curn de spits in en komt Remco op doel te staan. Ook maken Ivan, Willem, Beco, Nick, Sybe plaats voor Mollie, Justin, Jacco, Peter en Bas.

De 2e helft was het toch vooral GJS dat aan de bal was. Niet snel erna viel dan ook ongelukkig de 3-1 voor GJS. De bal ging op en neer en Meerkerk kreeg nog zo nu en dan kans. Jammer genoeg resulteerde geen van deze in een doelpunt. Paar minuten voor tijd valt dan nog eens de 4-1 voor GJS. Wat tevens ook de einduitslag is.

Het bekeravontuur komt dan hier voor Meerkerk 5 ten einde en kan er dus nu volledig gefocust worden op de competitie.

Sidenote: Leerdam Sport’55 is het team dat doorbekert. Het team waar wij 3-2 van wisten te winnen.

Op naar volgende week waar wij thuis vv Sliedrecht mogen ontvangen.

De groeten,

JG6,7,2