Hattnick held

Arkel 3

Yannick Versluijs (achter standbeen)
Assist: Luuk Janssen

25 november 2023 14:30

T. Prins

Sportpark Schoonzigt
Parallelweg 2
4241XS
ARKEL
tel. 0183-561600

Zo, zijn we weer. Weer een verslag, dus weer een overwinning. Na de bijzondere derby van afgelopen week in en tegen Termei waren vandaag de andere blauw-witte “buren” aan de beurt.
Waar we vorige week op een moeras speelde door de vele regenval (ik vraag me af hoe dat veld op de dag van vandaag erbij ligt overigens..) was Arkel beter voorbereid. Al weet ik niet in hoeverre het beter was voor het voetballen. Na het afvinken van een moeras, was het afgelopen zaterdag namelijk tijd voor de zandbak. De plaatselijke sportvereniging had er voor gekozen om een berg zand over het gras te gooien zodat er ieder geval gevoetbald kon worden. Prachtig idee, al was dit veld ideaal voor deze kelderklasse-kraker. Dat het een ideale kelderklasse wedstrijd zou worden bleek wel toen er geen hond op het sportpark te verkennen was. We waren de enige wedstrijd en werden nog steeds op veld C geplaatst. Laten we het erop houden dat er op de andere velden niet te voetballen was en dat het niet aan onze kwaliteiten ligt.

We startte de wedstrijd met Hessol op het hok, Sjoerd, Nils, Tak en Kenneth in de achterhoede, Koen, Yan en Arie op het midden en Luuk, Noah en Nick voorop. De bank bestond uit drie debutanten; Gerwin, Maat en Klaas. Daarbij voegde vaste wissel Mark zich, zodat hij nog bij kon komen van zijn nachtelijke avonturen.

De wedstrijd stond onder leiding van een beste man die vanuit Leiden met de trein was gekomen. Normaal gesproken fluit hij de 1e klasse of de hoofdklasse, afgelopen zaterdag dus even de 5e klasse.
Na de eerste fluit van de uitstekende scheidsrechter bleek dat Arkel voornamelijk de bal mocht hebben. Wij zakte prima in en probeerde het veld op die manier klein te houden. We kwamen dus ook op een 1-0 voorsprong dankzij een uitbraak van Nick die de bal keurig voorlegde op Luuk, die twijfelde niet en schoot de bal in het netje.
Niet lang daarna kregen we de 1-1 tegen nadat Arkel een corner kreeg, na gerommel werd de bal opnieuw voorgetrokken waarna de bal binnengeschoten werd.
Meerkerk werd langzaam sterker en sterker en dat werd beloond door de 2-1 van Yannick, Yan schoot hem van een meter of 20 keurig in het hoekje.
Arkel had nog de kans om op gelijke hoogte te komen na een handsbal van Noah die als een ballerina in de 16 stond te draaien. Echter schoot de Poolse aanvaller de bal pijnlijk naast waardoor de voorsprong op het bord bleef staan. Een paar minuten later had Arkel nog een levensgrote kans, echter kon de aanvaller de bal van een meter of 5 niet in de lege goal krijgen. Ruststand; 1-2.

Waar we na rust normaal gesproken wat slapjes beginnen, lieten we dat afgelopen zaterdag aan Arkel over. Na 5 minuten in de tweede helft stond het al 1-4! Door 2 goals van Nick stonden we op comfortabele voorsprong. Er werd ook serieus zeer goed gevoetbald door de heren van Meerkerk waardoor Arkel even minder te vertellen had. Dit werd ook beloond door de 5-1 van Nick die zijn hattnick compleet maakte. Het laatste kwartier was voor Arkel die er nog 2 in wisten te janken wat de eindstand tot 3-5 maakte.

Al met al een prima pot gespeeld op een slecht veld, hopelijk spelen we volgende week weer op het kunstgras op de Burcht. We spelen dan tegen Peursum wat een strijd zal worden voor de tijdelijke 2e plek achter het onverslaanbare Hardinxveld. Hopelijk zien we jullie dan!