SV MEERKERK 5 - SLIEDRECHT 10

4231ZJ
MEERKERK
tel. 0183-352005

De dag waar we met z’n allen al lang naar uitkeken. De dag dat de voetbalcompetitie weer begon! Eindelijk kunnen we de sportschool weer verlaten en onze topprestaties op het veld laten zien.

Om 13:45 stond iedereen op de Burgt klaar voor de voorbereidingen. Tot zo ver de boete-pot nog niet gespekt. Tijdens het omkleden werd er strijdlustige muziek gedraaid. Onder andere het nummer Boom, Boom, Boom, Boom van de Vengaboys heeft de revu gepasseerd. Na afloop van dit nummer heeft Hans een ijzingwekkende power speech gegeven. Termen als “functimuntieneel” en “alles kunnende spelers” waren de leidraad van dit prachtige, nog competitieve betoog.
Na een interessante lezing over Remco’s eigen geteelde pepers konden we voel moed het veld op. Hete pepers, hadden we nodig!

Opstelling: Terry op doel. Melvin, Jacco, William en Ivan in de verdediging. Dennis Willem Floris en Justin(aanvallend) op het middenveld. Myron en Mark voorin.
Het was Murray Auchincloss (ceo BP) zelf die Peter en Bas van Toor voor deze wedstrijd uit de selectie gehaald heeft. Iets met pijpen? Gelukkig was Sjoerd er nog die de familie mocht vertegenwoordigen, en van dit stukje Fame gebruikt heeft gemaakt.
Daarnaast afwezig: Dylan, Koen, Geert en Havo.

2 minuten na het startsignaal van top scheids Nick den Braven werd keeper Terry onaangenaam verrast met een schot op doel. Gelukkig kon keeper Terry een vroegtijdige achterstand voorkomen door ontzettend boos naar de spits van Sliedrecht te kijken. De bal ging naast.
In de 7e minuut kreeg Sliedrecht een corner mee. Jacco kreeg de bal in z’n voeten en schopte hem gelijk naar voren. Per ongeluk in de voeten van de spits van Sliedrecht, die de bal een behoorlijke poeier gaf. Gelukkig kon ons beest Terry de bal gestrekt en wel uit het doel duiken! Top redding!
Hier blijft het niet bij. 4 minuten later wederom schot op doel maar Terry languit de hoek in, geen goal.
Vervolgens gingen wij in de aanval. Inspector gadget (echte naam Beco) stuurde Mark op ontdekkingsreis in de 16 van Sliedrecht. Helaas stond de verdediger van Sliedrecht net in de weg, met balverlies als resultaat.

De spits van Sliedrecht had het hoog in zijn bol. Een hoge bal na een kopduel kwam bij hem terecht, waarna hij dacht een omhaal te doen vanaf de middellijn. Uiteraard een kansloze actie want topverdediger Jacco kon deze bal met gemak onderscheppen en Mollie diep sturen. Dit resulteerde in een corner. Helaas kreeg Mollie het niet voor elkaar om de bal voor de goal te krijgen waardoor dit bij een gemiste kans is gebleven.
23 minuten na het fluitsignaal kwam daar dan eindelijk de eerste echte kans voor SVM 5. Jacco gaf een buitengewoon goed geplaatste lange bal op Justin die vervolgens vol passie en emotie de bal maar net over schoot.

Justin ging een minuut na zijn gemiste poeier tactisch liggen waarna wij een vrije trap meekregen. Jacco gaf een hoge bal op het hoofd van Mark, helaas net te weinig voor een doelpunt. Wel wederom een mooie kans!

Net voor de rust lag de verdediger van Sliedrecht op de grond. Maar na wat SVM wonderwater kon hij er weer tegenaan.

Terry mocht wederom weer zijn keeperskwaliteiten laten zien en had een prachtige redding!
Vol moed gingen we na het fluitsignaal de kleedkamer in.

In de rust werden topspelers Robert, Sjoerd, Curn en Myron klaargestoomd voor hen eerste minuten in de competitie. Na een ijzingwekkende warming up was het zo ver om eindelijk het veld te betreden.

De eerste minuten was SVM 5 vele malen sterker dan Sliedrecht. Echter kreeg Sliedrecht het voor elkaar om de 0-1 te maken. Eeuwig zonde! Maar goed vol met zelfvertrouwen gingen we de rest van de wedstrijd aan. Na ongeveer 65 minuten voetballen kwam daar de (op dat moment niet verwachtte) 0-2. Gouden wissel Sjoerd bleek minder goud dan vooraf werd gedacht want zonder enige moeite liep de aanvaller van Sliedrecht hem voorbij, waarna hij de bal in het goal kopte.
De jus was bij ons nog niet op want na een corner van Jacco heeft Mark met een kopbal de keeper van Sliedrecht even vliegles gegeven.
5 minuten later kwam Curn daar met een prachtig schot in de korte hoek, helaas net geen goal.

Eindstand 0-2.

Volgende week gaan we punten ophalen in Sleeuwijk.