SVS'65 3 - SV MEERKERK 5

4212CX
SPIJK GEM LINGEWAAL
tel. 0183-562220

De mannen van Meerkerk 5 werden dit keer vroeg uit de veren gevraagd, met een verzameltijd om 10 uur op de Burcht.
Nummer 12 kreeg last minute te horen dat hij vandaag verantwoordelijk zou zijn voor het schrijven van het wedstrijdverslag, dit kwam een beetje onverwatchts waardoor hij zijn kladblok niet mee had en dus terug naar huis moest om deze op te halen. Beetje jammer dat hij hierdoor 1 minuut te laat komt en gewoon een boetepot aan zijn broek heeft hangen. Toch wisten er al een aantal van het nadeel (zo vroeg aanwezig) een voordeel te maken en klonken de volgende woorden al meerdere malen: wel lekker vroeg aan t bier !
Onze Syrier vroeg nog aan NDB of hij misschien een minuut eerder kon vertrekken zodat hij zijn pet kon halen. Dit was geen probleem voor de zoon van, want wat is nou een syrier zonder pet hoor ik iedereen denken. Ik heb geen idee want ik heb nog nooit een syrier zonder pet gezien.

Aangekomen op Spijk zien we tot onze grote verbazing dat onze tegenstanders bezig zijn met een iets wat uitgebreide warming up. Ze zetten een aantal pionnen uit doen een positie spelletje en wat pass en trap oefeningen. Ziet er allemaal heel erg professioneel uit maar wij zijn van mening dat je als je kan voetballen hoef je vlak voor de wedstrijd niet nog te oefenen, toch ? En oja bijna vergeten, die andere nummer 12 zou om half 11 op Spijk aanwezig zijn maar dat was ook niet helemaal gelukt. Hij was ff vergeten dat hij op de fiets vanuit Meerkerk ook nog ff zijn voetbaltas in Gorichem op moest halen. Ken beuren!

Svmeerkerk begon de wedstrijd met de volgende 11 namen: Terry op doel, van links naar rechts Broer van Swyber, Ivan, Roben, Nick. Op het middenveld Floris, Willem , Remco en Peter. En voorin begonnen we met Jacco en Sjoerd. De keeper van de tegenstander kwam gek genoeg met een pet achterstevoren op het veld lopen waarop een van zijn ploeg genoten vroeg: Ey waarom heb je een pet op ? Waarop de keeper lachend antwoordde : “ja net scheen de zon nog en nu niet meer”
Nou geloof me, iedereen lag in een deuk. Het was de grappenmaker van het voetbalveld.

De wedstrijd begon voor Meerkerk erg goed, Jacco werd neergehaald net ietsjes buiten de 16 meter, maar viel wel mooi in het strafschopgebied waardoor de scheids er van overtuigd was dat de overtreding wel degelijk binnen de 16 gemaakt werd. Remco gaat achter de bal staan en schiet hem Keurig hoog binnen. Niet heel veel Hierna rent onze Willem naar de achterlijn en legt de bal mooi terug op Remco en die poeierd hem er in alsof het niks is. Na 12 minuten spelen besluit nummer 12 zichzelf te wisselen voor Justin (dit kan geen toeval zijn). Een minuut of 2 later word er helaas gescoord door Spijk en niet heel veel later ligt ook de gelijkmaker er in. Ondertussen word er op de Meerkerkse bank het spelletje Who is Aldo gespeeld en er word geprobeerd te achterhalen wie van het Spijkse elftal Aldo heet. Nummer 12 vroeg zich af wie zijn zoon zo noemt en vond het een frappante naam. Een soort where is Wally, dat je die kell met die rood met witte trui moet vinden witte wel? Net voor rust word helaas de 3-2 nog gemaakt een beetje een rommelige goal.

Nick gaat er uit voor nummer 12 en Sjoerd maakt ruimte voor Myron.
Oja Bas was ook nog aangekomen op het spijkse voetbalveld, hij dacht dat hij er niet zou zijn maar nu was hij er toch. Erg fijn want nu kon hij de vlag van Sjaak overnemen de tweede helft.
Spijk legt al vrij snel de 4-2 er in.
Even later word een speler van Spijk een stukje buiten de 16 neergelegd en er word voor een overtreding gefloten. De veteraan van Spijk gaat achter de bal staan en schuift de bal zo de rechter hoek in. Waarna hij begon the schreeuwen : EINDELIJK !!! EINDELIJK!!!!!. De Meerkerkse bank wist niet zo goed wat ze daarvan moesten vinden. Ik ben na de wedstrijd op onderzoek uit gegaan en het bleek dus dat deze beste man 43 jaar oud was en al 30 jaar op voetbal zit. Dit was dus blijkbaar zijn eerste goal in zijn 30 jaar durende voetbalcariere, nu snappen we de ontlading natuurlijk wel. Gefeliciteerd nummer 11!

Oh hij legde er trouwens deze wedstrijd nog 2 in als ik het goed heb. Van nog nooit gescoord hebben naar gelijk een hattrick dat is ook wel apart.
Over Hattricks gesproken, Jacco gaf nog een prachtige “no look” ball door de lucht op Remco, waardoor hij op de keeper af kon stormen. Helaas keerde de keeper het schot, maar Remco kon vervolgens met de bal aan de voet langs de achterlijn dribbelen. De tegenstander was daar niet van gediend en besloot hem daar neer te leggen. Weer een penalty, Remco benut de strafschop wederom en verzegeld Hiermee zijn 2e hattrick in 2 weken. Ik bedoel het team maakt een 2e Hattrick in 2 weken, want volgens Remco doet hij het niet alleen maar doen we het met zijn alle.

Op de bank zijn we er inmiddels net achter wie Aldo is en laten we nou net zien dat uitgerekend Aldo via het aluminum de 6-3 weet te scoren. Hierna komt onze vlagger Bas in actie, helaas luistert de scheidsrechter niet en word de 7-3 ook nog gemaakt. Laatste minuut vliegt ook de 8-3 er nog in.
Helaas je kan niet altijd 6 gooien. Het werd nog een lange dag want nu moesten we al zo vroeg aan het bier. Vroeg pieken en hopelijk vroeg naar bed.
Ik wil onze gastspeler: Broer van Swyber nog bedanken, hij heeft namelijk tot wel 3 keer op het veld gestaan.
Mvg,
Nummer 12