SV MEERKERK 5 - SCHELLUINEN 3

4231ZJ
MEERKERK
tel. 0183-352005

Het is weer zover, de winterstop is voorbij! De mannen van Meerkerk 5 mogen de wei weer in.

Afgelopen donderdag zat de smaak er al goed in, een bijzonder hoge opkomst van wel 15 man op de training belooft wat goeds voor vandaag. Komt het omdat de mannen weten dat ze tegen de nummer 1 spelen vandaag en als underdog hier wat punten willen thuis houden? Of zijn het de goede voornemens van 2024 om wat meer te gaan trainen?

Owjaa 2024, ook al was het wintersport de tijd heeft niet stil gedaan. 2023 zijn we uitgegaan en 2024 ingegaan. Er zijn nogal wel niet wat dingen gebeurt intussen; hier een kleine opsomming in willekeurige volgorde.

Een nieuwe eigenaar voor onze 2de thuishaven de Kroeg de Gouden Leeuw is neegestreken. (Na onze 1ste thuishaven de kantine op de Burcht uiteraard!). Dennis is vader geworden van een Zoon. Mark kwam erachter dat zijn voorste kruisband is afgescheurd, samen met Coen hebben zei een clubje opgericht; Onze trainert Hans is een jaartje ouder geworden, Van harte Gefeliciteerd! Floris zijn verstandskiezen zijn getrokken en zal vandaag niet spelen, Dylan heeft bloemen uitgezocht voor zijn bruiloft en zal vandaag de tweede helft aansluiten.

Gaat Hans uitpakken met een nieuwe strategie voor de tweede seizoenshelft, of blijft het bij het normale 4-4-2.

De Opstelling: Ter op doel, Achterin Roben, Wiljem, Swieber en Peet op de backs. Middenveld Willem, Remco op’t midden en Justin and Mollie op de flanken. Voorin het duo Jacco en Beco.

De bank wordt warm gehouden door; Curn, Sjoerd, Geert en Dylan*.

Onze club gebleseerde spelers waren ook aanwezig op de Burcht geheel supportent op hun eigen manier, Bas die al lekker een biertje zat te nutttigen tijdens onze aanvang; na twee weken Saudi-Arabie heeft die jongen dat ook wel verdient. Luuk & Floris die rond de dug-out zwierven als support.
Mark is nog gespot maar had meer intresse in het 1e wat op het hoofdveld speelt maar ook daar helaas geen spectaculair spel heeft laten zien.. (0-5*..)

Curn mag de eerste helft vlaggen maar houdt nauwlettig zijn telefoon in de gaten, over een week of 4 gaat zijn vrouwtje bevallen en hij is er graag op tijd bij!, het duurt nog even Curn, Rustig aan!

De scheidsrechter van vandaag zal zijn Mark aka Tits, waarvoor dank ook deze vrijwilligers zijn nodig.

De Wedstrijd; We beginnen de eerste 15 minuten van de wedstrijd sterk en creeëren wat verschillende kansen. In minuut 7 beland de bal rechts in de 16 bij de voeten van Beco, die de bal terug legt richting de penalty stip waarnaa Justin een hoek moet kiezen om de kans af te maken maar helaas recht op de keeper schiet, ook in de rebound verdwijnt de bal niet in het doel. Een minuutje later krijgen wij een vrije trap die Remco met een mooie krul richting het doel werkt maar de bovenkant van de lat kust. Hierna krijgt Schelluinen nog twee kansen waar er 1 naast gaat en de ander gered wordt door onze TER!.

In de 15de minuut is het dan toch zover voor schelluinen, een stuiterend afstand schot van net buiten de 16 gaar recht op TER af, helaas staan de voetjes iets te ver uit elkaar en glipt de bal door de benen heen. 0-1 voor schelluinen.

Over en weer krijgen beide teams nog wat kansen en verschillende aanvallen. Een kans in de 40ste minuut wordt helaas niet afgevlagd op buitenspel omdat Curn de flagman naar het 1ste stond te kijken. De eerste helft eindigt met een schot op doel van schelluinen maar wordt geblokt door ons TER.

De tweede helft zijn er wat frisse krachten ingekomen, Willem en Roben zijn gewisseld want hadden smiddags andere prioriteiten dan voetballen.. Curn komt in de spits voor Beco, Dylan op het middenveld voor Willem, Sjoerd op de back voor Peter en Geert op de flank voor Justin.

Dylan lijkt erg gedreven om er vandaag is flink op te klappen (heeft hij klaprozen gekozen voor zijn bruiloft vanmorgen??) in minuut 48 is hij genoodzaakt een overtreding te maken en pakt hiermee GEEL. Na 3 minuutjes mag hij 10 minuutjes uitrusten op de bank.

De tweede helft staan we al snel met 10 man, en zo ligt er ruimte voor schelluinen. Schelluinen staat niet voor niks 1ste en maakt hier direct gebruik van. In de eerst volgende 10 a 15 minuten worden direct 2 doelpunten gemaakt, 0-3 voor Schelluinen. Na een knullige uitrap van TER beland de bal wederom bij schelluinen en wordt de 0-4 erin getikt. Hiermee is de energie op van onze Sjoerd, de wijn van de gieser wildeman van gister zit hem toch dwars. 20 minuutjes voetballen is eigenlijk wel genoeg en wordt gewisseld voor zijn neef Peet.
In de 80ste minuut komt er nog 1 kans voor ons door een langebal van Dylan op Jacco die hem aflegt naar Remco maar de ‘99%’ kans niet afmaakt. Na de kans van Justin in de eerste helft en deze kans van Remco moeten we het afronden mogelijk nog wat meer trainen op de Donderdag;

In het slot vallen er nog 2 doelpunten van schelluinen en komt de eindstand van 0-6 op het bord te staan.

Volgee week staat Sliedrecht 10 op het uit programma, spelen we op veld A of veld X? Zo kunnen we misschien een afslag eerder van de A15..