SV MEERKERK 5 - ALMKERK 5

Almkerk 5

Roben de Wild (vrije trap)

20 april 2024 14:30

H. den Braven

de Burcht
Burggraaf 5
4231ZJ
MEERKERK
tel. 0183-352005

Zaterdag 20 april mocht laagvlieger Meerkerk 5 weer aantreden tegen de middenmoter Almkerk 5. De uitwedstrijd leverde mooie kelderklasse plaatjes op, helaas was de uitslag toen niet voldoende voor 3 punten en verloren nota bene ons vaste aanspeelpunt in de spits Mark a.k.a. Pionnegie. Des te meer is het 5e on fire om deze punten vandaag wel binnen te slepen.

Vooraf mochten de spelers een kwartiertje eerder aantreden voor een verassing. Jammer genoeg heeft niet iedereen dit doorgehad waardoor er toch weer wat biefstukjes voor de BBQ verdient werden.
Als verrassing wilden wij Erica even in het zonnetje zetten, er was even wat discussie of ze nou jarig was die dag, maar dat bleek de laatste competitiewedstrijd te zijn, desalniettemin zijn wij ontzettend blij met onze stille kracht, waterdrager, materiaalvrouw en vaste toeschouwer. Bedankt voor je inzet en we hopen nog jaren van je kwaliteiten te kunnen genieten!

Nadat sommigen een lekker taartje verorbert hadden mochten we de kleedkamer in voor het wekelijkse omkleden in het geel-zwart. (Gelukkig heeft dit geel-zwart wel iets meer punten weten te bemachtigen dan dat andere geel-zwarte clupje, maar dat ter zijde).

Bij afwezigheid van Vader en zoon was Remco vandaag interimcoach en deelde de opstelling. Verder kon Curn niet meedoen, die was zwaar overprikkeld vanwege zijn hersenschudding van vorige week, Jacco was wel hersteld. De geblesseerde Blauwe Flamingo Ter werd vandaag vervangen door Bas van Toor. Achterin startten Roben, Dylan, Ivan en Wiljem. Middenveld bezet door Myron, Justin, Jacco en Mollie, voorin Remco en Floris. De eerste helft was Nick de leidsman, bedankt voor je inzet hiervoor! En grensrechter Sjoerd huppelde langs de lijn.

Via de Insta liet Almkerk weten dat ze niet wisten hoe ze binnendoor moesten rijden en daardoor volop de file in reden. Zodoende begon de wedstrijd pas 20 minuten later ofzo… Zonde van die tijd, daar kan je ook gewoon bier van drinken… Side note, omdat Almkerk met 11 man aankwam mocht Swiebert de eerste helft aan hun kant vlaggen.

Al met al, tegen 3 uur floot Nick voor de eerste helft, de strijd van de vorige weken was aardig terug te zien, er werd goed gewerkt en aardig gebald. Hier en daar wat kansjes over en weer maar geen doelpunten.
Na een half uurtje spelen ongeveer werd op randje 16 Jacco gevloerd en kreeg Meerkerk 5 een vrije trap op een mooi plekje. Na wat steen-papier-schaar werk besloot Roben achter de bal te gaan staan. Met een droge poefert legde die hem links van de muur in het hoekje. 1-0 Meerkerk 5. Hierna gebeurde er niet heel veel meer en gingen we met 1-0 naar de thee. Ohjawel, Justin kon de eerste helft niet volledig belopen en moest 5 minuten voortijd gewisseld worden voor Willem en ook Sjoerd had de longen uit z’n lijf gelopen bij het vlaggen en wisselde in de rust ook.

In de tweede helft werden Nick en Swieber ingebracht en pakte Remco de fluit op. Het voetbal’gevecht’ zette zich voort, helaas kwam Meerkerk 5 er niet veel meer uit. Almkerk werd toch iets sterker. Ergens halverwege de tweede helft werd er nog een scheidsrechterwissel toegepast zodat Remco nog in de spits kon lopen. Curn nam de fluit over. Helaas niet veel later was de nieuwe scheidsrechter genoodzaakt om een penalty toe te kennen aan Almkerk na een overtreding van Roben, dit resulteerde in 1-1. Veel meer zat er helaas niet in tweede helft. Zo weinig dat Almkerk er op z’n Duits vandoor ging met de winst. Na een vrije trap die uit de kluts op iemand z’n voet belandde en deze in het netje legde. Kort daarna was het klaar en konden we aan het bier.

Weer hard gewerkt, maar aan kortste eind getrokken. Conclusie, weer wat biefstukjes erbij, 0 punten, genoeg strijd en nog 1 pot om voor te gaan in de competitie. Laten we de inzet van de scheidsrechters ook niet vergeten want winnen doen we samen en voetballen kan alleen als er ook een scheidsrechter is. Ook al is het spannend, deze(zelfde) jongens doen het toch elke keer weer, laten we hun voorbeeld volgen en wanneer het een volgende keer nodig is opstaan en de fluit oppakken (ook ik).

#fiveonfire

Toedels,