PEURSUM 5 - SV MEERKERK 5

3381LL
GIESSENBURG
tel. 0184-651719

Zaterdag 23 maart. Een week nadat we de 3 welverdiende punten thuis hebben weten te houden tegen SV Noordeloos. Maar weten we óók dit weekend punten te pakken tegen hoogvlieger Peursum?

Even ter verbeelding de vorige wedstrijd tegen Peursum eindigde in een 0-9 nederlaag. Maar goed laten we maar zeggen dat dit een vertekende uitslag was.

De aanvang op De Burcht verloopt rustig. Waar Hans plots toch wel met een hele bijzondere primeur aankomt. De clash tussen de Geel-Zwarten en de Rooies wordt begeleidt door een vrouwelijke scheidsrechter! Is dit tactiek om ons van het spel af te leiden? Na snel wat speurwerk van onze Blauw Flamingo, blijkt dat zij toch wel van betere huizen moeten komen om ons van het spel af te kunnen leiden.

Eenmaal aangekomen in de kleedkamer is het weer duidelijk dat de Jan Smit Fanclub compleet is. Met de uitzonderlijke hits van onze Volendamse idool zit de stemming er goed in. Nu is het alleen nog tijd om Peursum De Hoeken Van De Kamer te laten zien.

Om dit te laten slagen heeft Hans het volgende elftal opgesteld: Terry, Nick, Roben , Bas, Sybe, Willem, Justin, Peter, Remco en Beco. Wissels: Ivan, Mollie en Curn.

Na het eerste fluitsignaal van onze vrouwelijke arbitrage is het vooral Peursum dat balbezit heeft. Zij proberen er vaak doorheen te breken, maar Meerkerk weet goed stand te houden als een ware Romeinse schildpadformatie. Totdat plots het moment komt dat de tegenstander de bal tegen de (arm?) van Roben aanschiet. De tegenstander bevliegt de vrouwelijke scheids voor een penalty, maar na enige twijfel besluit de scheidsrechter om geen strafschop te geven.

Helaas valt dan toch niet snel later de 1-0 voor Peursum uit een voorzet. Tijd om het tij te keren. De bal vliegt van de ene helft naar de andere helft en Meerkerk komt toch nog 2x dichtbij door mooie steekballen van Nick en Willem. Helaas mocht het net niet baten. Wanneer het in de 42e minuut begint te hagelen besluit de scheidsrechter eerder af te fluiten om vervolgens in de 2e helft de minuten extra in te halen. Nu hoor ik sommige mensen denken: “Jullie zijn toch geen wijven?” Klopt, maar die opmerking laten we maar in het kader van deze wedstrijd verstandig buiten wegen.

1-0 de rust in en Hans voert de volgende wissels door: Curn voor Beco, Mollie voor Justin en Ivan komt er in voor Sybe.

De 2e helft gaat van start en de bal gaat weer rond. Helaas vliegt de bal dan in de 49e minuut dan toch over Terry het doel in. 2-0… Het Rode Leger uit Giessenburg lijkt hard op weg te zijn om de 3-0 te maken, maar het is Roben die aan de noodrem trekt door de speler overtuigend, net buiten de 16, naar de grond te werken. De scheidsrechter lijkt hier een kaart voor te willen geven, maar het is dankzij de sportiviteit van Peursum dat wij nog met 11 man op het veld staan.

Peursum krijgt de smaak te pakken en niet veel later vallen dan ook de 3-0 en de 4-0. Er worden nog een paar wissels doorgevoerd maar ook dit mag niet baten, want Peursum scoort ook nog de 5-0 en de 6-0.

In de slotfase is het dan toch Meerkerk dat in de aanval gaat. Curn dendert naar voren en besluit als een ware CR7 een één-tweetje te maken met de laatste man van Peursum om hem vervolgens lekker in de hoek te plaatsen. 6-1. “Het kan nog!” hoor ik u denken. Helaas bleek het al de 87e minuut te zijn en wordt er niet snel later voor de laatste keer op de fluit geblazen.

Conclusie van vandaag: Roben ontkomt aan een paar boetepotjes, de scheidsrechter had soms bijzondere momenten en het was toch echt helaas Peursum die ons De Hoeken Van De Kamer liet zien.

Volgend (paas)weekend staat de lang uitgestelde wedstrijd tegen Hardinxveld op het programma. Weten de Geel-Zwarten op te staan na deze nederlaag?

De groeten van,

JG11 - Erelid van de Jan Smit Fanclub