Hardinxveld 10 - SV Meerkerk 5

3371ET
HARDINXVELD-GIESSENDAM
tel. 0184-612956

Hoeveel pogingen zijn er nodig om Hardinxveld tegen Meerkerk te laten spelen? 5 pogingen maar liefst….
Poging 1: Hardinxveld te weinig man
Poging 2: Meerkerk te weinig man
Poging 3: barre storm dus geen voetbal
Poging 4: geen idee
Poging 5: gelukt maar wat een k*t uitslag

Zaterdag 30 maart, eindelijk mogen we naar Hardinxveld om een potje te ballen. Het is een frisse lentedag met zo gaande een licht buitje en een grijze lucht. De zon brak pas rond 18.00 door toen we al lang en breed onszelf aan het bezatten waren vanwege de bar slecht gespeelde wedstrijd.

Het is paasweekend, niemand had verwacht dat wij in dit weekend mochten voetballen, dus een hoop spelers hebben iets ingepland. Reden genoeg om het 4e bij onze wedstrijd te betrekken. Jent, Nick en (Niffo) Mark hadden hun familieverplichtingen over boord gesmeten en zich tot onze selectie gevoegd.
Er was zelfs een schout van het 1e mee.

Na de wekelijkse power speech van Hans mochten we het betreden. Mark voelde zich geroepen om Hans z’n power speech aan te vullen met “vooral plezier hebben”. Nooit wetende dat die uitspraak misschien wel eens goed van pas kon komen.

Wissels: Bas, Sybe, Sjoerd en Jent
In de eerste 5 minuten gebeurde er niet veel. Zowel Hardinxveld als Meerkerk liet de bal lekker rondgaan. Totdat Hardinxveld een vrije trap meekreeg op zo’n 20/25 meter vanaf de goal. De gehaaide spits van Hardinxveld wist deze bal in het net achter Terrie te plaatsen. Terrie dook richting de bal, maar helaas, het schot was te krachtig.
Na zo’n 10 minuten voetballen hebben de wissels op de bank diverse onderwerpen de revu laten passeren. Wisten jullie trouwens dat Bas nieuwe voetbalschoenen heeft? Het betreft het zeer fraaie exemplaar Adidas Copa Mundial. Volgens de wisselspelers van de eerste helft mooie schoenen voorzien van Kangaroo leer en 12 noppen, geschikt voor medium en harde velden.
Bas heeft ze tijdens het vlaggen goed in kunnen lopen. Gelukkig was onze Bas scherp en heeft hij maarliefst 2x gevlagd voor buitenspel. Anders was de eindstand nog meer om niet aan te zien….
Afijn. Uiteindelijk: 1-0, 2-0, 3-0, rust 4-0,5-0,6-0 eindstand 7-0.

Paar mooie opmerkingen:
Gisteren goede vrijdag, vandaag zwarte zaterdag
Al die gasten lijken op elkaar, zou het familie van elkaar zijn?
Mark voor het eerst een hele wedstrijd gespeeld

Volgende week spelen we weer tegen Hardinxveld 10. We weten inmiddels hoe ze spelen dus zullen we donderdagavond op hen potentiële blunders trainen zodat we gaan winnen.