SV Meerkerk JO15-1 - De Alblas C1

De Alblas C1

C-Junioren C1, 1e klasse C

19 september 2009

Op deze warme zaterdag de derde competitiewedstrijd, dit keer thuis tegen de Alblas.

Het warme weer leek een verlammende werking te hebben op onze jongens, er werd lauw gespeeld, veel te weinig gewogen en tot overmaat van ramp werden veel fouten gemaakt.

Tot mijn verrassing had de Alblas een behoorlijk goede ploeg met 2 of 3 goede voetballers, terwijl de rest van de ploeg in dienst van deze betere spelers voetbalde, eigenlijk dus zoals je het als trainer graag ziet gebeuren. Maar dan natuurlijk door je eigen elftal en niet door te tegenstander. Het was gewoon wachten op doelpunten, die kwamen dan ook. Bij rust was het al 0-3 en we speelden dus al een verloren wedstrijd.

In de rust zijn er rake woorden gezegd, het had zeker effect want na rust was er wel de wil om er het beste van te maken. Zonder Corne van Toor, hij was in de rust uitgevallen met knieklachten, toonde de groep opeens wel volop inzet en was er de absolute wil om het zo goed mogelijk te doen.

De Alblas scoorde nog eenmaal, een erg mooi doelpunt, maar ook Meerkerk C1 heeft kansen op een doelpunt gehad. De grootste kans was voor Jesse van Putten die het vanaf de penaltystip mocht proberen, maar jammer genoeg verdween zijn penalty niet in het doel.

Duidelijk werd wel dat inzet en beleving vanaf de allereerste minuut aanwezig moeten zijn, hieraan heeft het de laatste twee wedstrijden ontbroken.

Kees Ouwerkerk