Drechtstreek C1 - SV Meerkerk JO15-1

Drechtstreek C1

C-Junioren C1, 1e klasse C

10 oktober 2009 10:15

Vandaag de uitwedstrijd tegen waarschijnlijk de sterkste ploeg in deze competitie, Drechtstreek C1.

Met een behoorlijk groep ouders mee, zelfs opa Wim Scherpenzeel die op zich had genomen om te rijden voor kleinzoon Niek, vertrokken we om een uur of negen naar Papendrecht.

Mijn persoontje is een gekend tegenstander van kunstgras, maar met de behoorlijke hoeveelheid regen die er deze week is gevallen konden we niet ontevreden zijn dat onze wedstrijd was vastgesteld op een kunstgrasveld.

Al snel bleek de tegenstander gewoon erg goed te kunnen voetballen, fysiek waren te niet eens zo sterk, maar voetballend echt erg goed.

In de aanvangsfase stelden onze jongens er in ieder geval enthousiasme en felheid tegenover. Dit kon echter maar een periode van

ruim tien minuten worden volgehouden. Een eerste doelpunt van Drechtstreek brak het verzet van onze C1 al direct.

Even later gaf Dion de Kok aan niet verder te kunnen, de zeer slechte gezondheidssituatie van zijn vader  was hem niet in de koude kleren gaan zitten.

Vanaf dat moment was het definitief huilen met de met op, van de aanvankelijke felheid was helemaal niets meer over, fout op fout werd gestapeld en iedereen wist wat een ander verkeerd had gedaan, alle eigen fouten werden ontkend.

Ik wil er eigenlijk niet te veel woorden aan vuil maken, de tegenstander was veel beter, maar als met deze mentaliteit een wedstrijd wilt spelen dan kan je maar beter een spelletje pim-pam-pet gaan spelen.

De teller stopte pas bij 16-0, en dan moet ik er nog bij zeggen dat het maar goed was dat Jelle van den Dries als enige nog wel eens een bal wegknalde en dat keeper Olaf Slob nog een aantal reddingen verrichte.

Een wedstrijd om nog heel even over na te denken en daarna zo snel mogelijk te vergeten, want het was echt een schande.

Kees Ouwerkerk