Tricht 4 - SV Meerkerk 5

Tricht 4

Mannen Zaterdag reserve 5, 5e klasse 074

17 oktober 2009 14:30

Meerkerk 5 behaalde in Tricht afgelopen zaterdag een welverdiende 1-2 overwinning. Dit was mede te danken aan enkele spelers van het 4e elftal die een gedwongen rustdag hadden en spontaan “ja” zeiden op het verzoek het 5e elftal voor deze zaterdag aan te vullen. Er werd gespeeld op een heel mooi  en zacht kunstgrasveld. Dit kwam uiteraard de vele technische spelers van Meerkerk ten goede. In de eerste helft was het overwicht op het middenveld in het voordeel van Meerkerk, waardoor er al snel enkele kansen werden gecreëerd.  Stefan de Wit wist de 0-1 op het scorebord te brengen na een mooie aanval over meerdere schijven. Daarna was het Michael de Jong die met een geweldig mooi schot (half lob) de 0-2 aantekende. Na de rust werd Meerkerk iets teruggedrongen, maar veel echt uitgespeelde kansen kreeg Tricht niet. Een terechte penalty, die door keeper Ruud van Kerkwijk bijna werd gestopt , bepaalde de eindstand op 1-2.

Zaterdag volgt een uitwedstrijd bij Sleeuwijk, aanvang 13:00 uur.