Leerdam Sport'55 2 - SV Meerkerk 3

Leerdam Sport'55 2

Mannen Zaterdag reserve 3, 3e klasse 036

12 september 2009

We zijn weer terug bij af.

Ondanks goed fanatiek te hebben getraind hebben we dat niet naar de wedstrijd weten te vertalen. Alsof je je verheugt op een kop lekkere volle warme tomatensoep en bij moeders thuis aangekomen vol verwachting aan tafel aanschuift op wat komen gaat en je vervolgens afgescheept wordt met een koppie koude gazpacho (spaanse koude tomatensoep) uit blik van de Aldi à 35 eurocent per stuk.
Zo'n gevoel hadden wij gisteren langs de lijn. De eerste helft was werkelijk hemeltergend slecht. Géén duel werd aangegaan en daarom niet gewonnen. We zaten totaal niet in de wedstrijd waar ik tijdens de warmingup al bang voor was gezien het hoge gazpacho gehalte daarvan. Passes over 5 meter in elkaars voeten schuiven was al moeilijk. Elkaar in de wedstrijd spelen zoals afgesproken was er niet bij, het tegenovergestelde echter wel. Dat het slechts 1-0 werd in de 1e helft was een godswonder. Door organisatorische wanorde achterin konden de Leerdammers scoren uit een rebound. De scorende glasblazer stond vogelvrij omdat er twee Meerkerkers dezelfde man stonden te dekken. Het is dat Frankie en Paul last van blessures hadden want we wilden alle wissels na 20 minuten het gemodder te hebben aangekeken erin zetten. Als het kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan gedlt als het niet loopt maar de 1e Meerkerkse overtreding om vaart uit een tegenaanval te halen viel pas in de 40e (!!!!) minuut te noteren.
En wat kan je in de rust dan zeggen? Of je alsjeblieft beter je best zou willen doen? Maar dat zou je toch eigenlijk zelf wel moeten weten? Zeker na het leeuwengebrul vooraf in de kleedkamer wat in het veld niet veel meer waard bleek dan wat muizengepiep ergens in de verte. Paul eruit en Eddie erin in de 2e helft. En Eddie bracht wel strijd en solliciteerde uitdrukkelijk met daden naar een basisplaats. Hij was zijn directe tegenstander de baas en deed in balbezit goed mee. En onder aanvoering van Lennart en eerdergenoemde Eddie gingen we strijden en zoals we willen op de helft van de tegenstander spelen. Erik werd gewisseld voor Ernst-Jan en Johan voor Mike Middelkoop. En we kregen wat kansen maar namen telkenmale de verkeerde keuzes in scoringspositie. De eindstand 1 - 0 werd met luid gejuich ontvangen in het Leerdamse kamp. Maar met zo'n instelling verliezen van dit elftal is uitermate teleurstellend. Één compliment wil ik aan Eddie 't Lam geven. Voor hem was het wachten op een kans en die was daar vandaag. En als je dan op zo'n manier je kans grijpt en ook nog een gele kaart durft te pakken dan scoor je bij mij grote pluspunten.