SC Everstein 2 - SV Meerkerk 3

SC Everstein 2

Mannen Zaterdag reserve 3, 3e klasse 036

19 september 2009

Vooraf hadden ons huiswerk goed gedaan, we wisten hoe onze tegenstander van vandaag zou spelen en daar hadden we onze defensieve organisatie op ingesteld. Ondanks het opnieuw gemis van Dick, Sjors en Joop begonnen we vol goede moed aan deze wedstrijd. Deze drie stonden alledrie langs de kant evenals Heuf, Sebas, Wilco, mevrouw Goof en Goof's ouders. Dat doet wel goed hoor!! Bedankt voor jullie aanwezigheid.
De organisatie stond, we speelden niet echt goed maar gaven ook niks weg. Wij wonnen de slag van de spitsen en op het middenveld. Echter kregen we geen kansen, wel halve maar het geluk dat die erin gingen hadden we ook niet, daarvoor misten we daadkracht voorin. Maar de opdracht was zonder kleerscheuren de 1e helft doorkomen en in de 2e helft iets forceren via de verse wissels. Uit het niets kwam Everstein op 1-0. We onderschepten een diepe bal en gingen lopen met de bal, welke we daardoor vervolgens verspeelden, de bal werd breedgelegd en Chris was kansloos op de inzet. Ondanks het hameren van het vermijden van risico's achterin lopen we toch weer in ons eigen mes, heel zuur. Nog erger, er gingen alweer koppies hangen. Niks aan de hand, op dezelfde voet doorgaan en wachten op een kans. Echter van achteruit twijfelden we
met inspelen, waardoor de inspeelpass te laat kwam, de tegenstander gelegenheid kreeg voor Leon te kruipen. D.m.v. een sliding werden zowel de bal als de man niet geraakt waarna de bal simpel opzij werd gelegd en de 2-0 een feit werd. Ondanks het hameren op het doen wat het eerst in
 je opkomt en niet twijfelen. Rust.
In de rust vielen er rake woorden in de kleedkamer en terecht. De organisatie kan nog zo goed staan, maar tegen cruciale persoonlijke fouten is niet op te boksen. Slikken en doorgaan dus. Bennie kwam erin voor Ernst-Jan die het als gelegenheidsspits gewoon goed gedaan had. Hij had hard gewerkt voor het team. Met Bennie hoopten we meer dreiging voor het doel te krijgen alleen kregen we opnieuw door een persoonlijke fout de 3-0 voor de kiezen. Dan weet je dat het moeilijk wordt. Toch wisten we vrij vlot via een goede individuele actie van Bennie op 3-1 te komen. Als dan nog een doelpunt valt aan Meerkerkse zijde dan is het nog mogelijk maar we konden niet echt meer een vuist maken. We gaven meer en meer ruimte weg en de 4-1 na wederom weifelend optreden achterin van Meerkerkse zijde. Vandaag hebben we opnieuw van Meerkerk verloren, evenals vorige week. Ons grootste probleem ligt tussen onze eigen oren. Leer van de gemaakte fouten en komende week lekker fanatiek trainen en werken richting de thuiswedstrijd tegen Tricht.