SV Meerkerk 3 - Tricht 3

Tricht 3

Mannen Zaterdag reserve 3, 3e klasse 036

26 september 2009

Vandaag stond de op voorhand moeilijke thuiswedstrijd tegen Tricht op het programma. Door het leegstromen van de ziekenboeg hadden we vandaag de beschikking over meer voetbalvermogen dan de voorgaande 2 wedstrijden. En dan missen wij Hakan, West, Jopie en Pluisje nog.
We startten scherp en speelden de hele wedstrijd op de Trichtse speelhelft. En wat ons langs de kant het gelukkigst stemde, met veel bezieling en inzet. Meerkerk heerste en bepaalde wat er gebeurde in het veld. Tricht kreeg geen tijd en ruimte om aan voetballen toe te komen. Bennie's 1-0 was dan ook niet meer dan verdiend. Enig minpuntje was dat we verzuimden de 2-0 erin te prikken. In de rust trachtten we de euforie te temperen, want verslapping is dodelijk. De 2e helft begonnen we niet goed, we werden misplaatst nonchalant n.a.v. het goed teamspel van de 1e helft en kozen voor de moeilijke oplossing. Dit stichtte geen gevaar van Trichtse zijde maar we weten nu wel dat wij zelf onze grootste tegenstander zijn. Eddie ging er geblesseerd af en Rico kwam hem vervangen. Bij een spaarzame corner voor Tricht wisten zij uit het niets de gelijkmaker te produceren d.m.v. een vrije kopkans. Hierna herpakten we ons weer en kwamen door een terecht wegens hands toegekende penalty door Leon weer op voorsprong, 2-1. Remco verving Padtje , onze benjamin. Tot voor kort kon hij zijn woorden buiten het veld niet in daden omzetten in het veld. Zijn eerste zelfverdiende basisplek heeft hij zelf verguld met een goede wedstrijd. Samen met Hans en Erik was hij oorzaak van de kontrole die wij hadden op het middenveld. Samen strijdend en gretig met en zonder bal en links en rechts tikkies uitdelend indien nodig. Remco verving Padtje in de 70e minuut en was dicht bij een doelpunt na een weergaloze actie. Helaas schoot hij de bal tegen de keeper op. Sebastian verrichtte weer bergen werk als stoorzender voorin, waarmee hij Bennie - die uiteraard ook zijn verdedigende werk deed - ontlastte. Talloze malen wist Sebas de opbouw van Tricht te verstoren. De defensie van vandaag stond onder leiding van onze oude captain van vorig seizoen. Terug van een enkelblessure leidde Rick zijn secondanten soeverein. Frank, Ralf en Eddie gaven hun directe tegenstanders geen meter ruimte en wonnen vrijwel elk rechtstreeks duel. Zo is het lekker voetballen. Ook want er werd goed vrijgelopen en bewogen en dus kon de man aan de bal keuzes maken waar de bal naartoe te spelen. Leon was heel belangrijk voor ons. Nog niet eens in goede doen door zijn enkelblessure maar wel sturend en coachend duidelijk aanwezig en uiteraard door de onberispelijk benutte pingel. Als we zo spelen, is het voor Bennie eenvoudiger te excelleren. Zowel de 1-0 als de 3-1 in de 80e minuut waren de verdienste van het teamspel, maar wel typerende Bennie goals. Hijkie viel nog 10 minuten voor tijd in voor Man of the Match Bennie die een publiekswissel verdiend had en bekroonde zijn invalbeurt bijna met een doelpunt. Atte traint al weken mee met de C-selectie en moest vandaag ons hok verdedigen. Des te mooier dat juist hij, onze oud leider, een foutloos steentje kon bijdragen. Na de wedstrijd smaakten de door Erik meegebrachte Watertorenbiertjes prima ondanks dat ze over de houdbaarheidsdatum heen waren. Zaterdag a.s. trekken we de lijn door en wacht ons de uitwedstrijd in en tegen Ameide. Need I say more?