Ameide 3 - SV Meerkerk 3

Ameide 3

Mannen Zaterdag reserve 3, 3e klasse 036

3 oktober 2009 14:30

Jankend met pek en veren naar huis gestuurd

Een derby biedt sowieso motivatie om tot op het bot te gaan. Maar om het beestje maar bot bij de naam te noemen, wij hadden vandaag - wederom - een tekort aan winners. Zelfs op reserve 3e klasse nivo bepalen winners het verloop van een wedstrijd. En Termei had meer winners, nl. elf en wij bij lange na niet. Wij blonken uit in passiviteit en naief voetbal, met name als wij de bal niet hadden. Terrmei was voetballend de mindere van Meerkerk in de 1e helft. Alleen liepen wij ons weer stuk op momenten. Dom slordig balverlies, 6 man voor de bal uit i.pv. maximaal 4 zoals afgesproken. Twijfelachtig of helemaal niet ingrijpen of communiceren, doelpunt 1-0 Termei. Wij krijgen de kansen ( ik geloof 3 100 % tot dat moment) en zij maar 1, maar wel een goal. We hadden de overhand maar verzuimden de 100% kansen te benutten. Twee keer op rij werd de laatste linie geklopt op een dieptebal terwijl wij met een slot op de deur spelen. Twee Meerkerkers konden ingrijpen maar deden niks, ook niet communiceren met Chris, die vervolgens twijfelachtig kwam uitlopen en dus te laat kwam. De noodrem werd in gebruik genomen en Chris kon er met rood vanaf. Ernst werd door de situatie eruit gehaald voor Rico en Eddie op goal. En toen? Meerkerk ging voetballen! Wat een raar fenomeen is dat toch? Een derby zo slap beginnen en als je met 10 man komt te lopen gaan we voetballen. Terecht gezien de kansenverhouding scoorden we door Bennie de 1-1. En we gingen door, we kregen wederom  levensgrote kansen oog in oog met de keeper maar de scherpte in de afwerking ontbrak finaal evenals de scherpte de duels te winnen achterin. Ameide bleef gevaarlijk omdat wij de spitsen niet de baas waren, dus bleef het billenknijpen. Breekpunt in de 1e helft was wederom het missen van een grote kans en in de daaropvolgende slotminuten mocht Termei naar hartelust combinerend naar de achterlijn oprukken en de bal voortrekken op de inkomende spits en 2-1. Meerkerk stond erbij en keek ernaar. Ook Forza keek ernaar en had spijt van zijn beslissing Ernst Jan eruit te halen.  Rust en enkele dode vogeltjes in de kleedkamer. Tsja, opstropen die mouwen en er met z'n allen vol voor gaan. Alleen weten enkele spelers niet wat dat inhoudt. Opnieuw Meerkerk na rust dat de 100 % kansen krijgt maar nul x scoort. Termei krijgt 1 vrije bal op de rand zestien, die onberispelijk in de verre hoek werd geplaatst, 3-1. Hierna kreeg Termei ook rood voorgeschoteld wegens een ingezette vliegende tackle met 2 benen vooruit op Hans. We wilden net Remco inbrengen om meer dreiging op rechts te creeeren, waarna wij wederom door slap verdedigen ge-na-de-loos werden afgestraft. Vrije kopkans, de mandekker was zijn man helemaal kwijt en 4-1. Hierna kregen wij nog steeds 100% kansen via Sebas, Erik en Bennie maar alle kansen werden om zeep geholpen. Er ontstond ruimte en de organisatie was ver te zoeken waardoor Termei op 5-1 kon komen. Op een gegeven moment slalomde een Termeier langs 6 (!!) Meerkerkers die hem lekker lieten lopen. Gelukkig werd de inzet naast ons doel geschoven, maar erger was dat Meerkerk werd uitgelachen in de dugout van Termei. Het schaamrood stond op de kaken van de Meerkerkers langs langs de kant en enkelen konden het geklungel niet langer aanzien en vertrokken richting huis of 't Hoog. Ook zij werden jankend naar huis gestuurd. Uiteindelijk konden in het restant van de wedstrijd de doelpunten wel evenredig verdeeld worden waardoor Meerkerk 3 en de resterende toeschouwers ook jankend naar huis konden. Met pek en veren door het dorp tot Ameide thuis. En terecht. Gewogen, te licht bevonden en door het ijs gezakt in 90 minuten.