SV Meerkerk 3 - LRC 3

LRC 3

Mannen Zaterdag reserve 3, 3e klasse 036

10 oktober 2009 12:30

Een met nieuw elan spelend Meerkerk heeft vandaag te weinig gekregen daar het recht had op minimaal één punt. Na een rumoerige periode met verliespartijen met als dieptepunt vorige week tegen Termei, sluimerende onvrede en blessures bij uitsluitend bepalende spelers, was de tijd rijp om wat vertrouwen bij te tanken. De taktiek werd wat aangepast - ook door gebrek aan voetbal wat geen verwijt is maar een constatering -  en de nadruk werd meer gelegd op strijd. En dan wel als team, met z'n allen knokken voor iedere Meerkerkse grasspriet.
Het was niet zozeer belangrijk wat de uitslag van deze wedstrijd was, als we maar als team opereerden met passie en beleving. Dat was het winstpunt van deze middag. We hadden wederom weer kansen maar de goed fluitende scheidsrechter zag in twee situaties waarbij Joop naar de grond getrokken werd geen penalty. Een volgende kans werd door Joop net voorlangs geschoten. Daarentegen zwijnden we met een Leerdams afstandschot die via Chris' vingertoppen en onderkant lat weer in het veld stuitte. Vlak voor rust trad de Wet van Murphy weer in werking, Joop's hamstring speelde opnieuw op en al voor de rust moest hij worden vervangen door Mike.
Door Joop's wissel hanteerden wij in de 2e helft veelal de lange bal. Dit heb ik overigens van horen zeggen want door een griepepidemie bij mijn thuisfront was ik genoodzaakt 't Hoog reeds om 13.45 uur te verlaten. En we kregen wederom weer kansen. Één van Lennart nadat Mike goed in de vrije ruimte werd aangespeeld en vervolgens de naar de 2e paal sprintende Leerbroeker de bal op zijn stropdas legde. Echter lukte het Lennart niet de bal de juiste zet mee te geven. De andere was van Mike zelf, die een voorzet vol op zijn pantoffel nam en zijn volley rakelings naast zag gaan. Een vrije bal van Rico was net te hoog gemikt. En dan is het ook zuur dat we door een twijfelmomentje alsnog LRC een kans krijgt en de 0-1 was een feit. Meerkerk bleef echter wel verbeten op jacht gaan naar de gelijkmaker maar helaas mocht het niet baten. Niet getreurd, de vertoonde beleving biedt genoeg perspectief voor de toekomst. Van de week weer met zn allen fanatiek trainen en dan op zaterdag weer keihard strijden voor de punten. Wellicht zijn enkele blessuregevallen dan weer speelfit. Wat de inzet betreft moeten wij jullie een groot compliment geven. Ga zo door!