Asperen 2 - SV Meerkerk 3

Asperen 2

Mannen Zaterdag reserve 3, 3e klasse 036

17 oktober 2009 13:00

Ons verschuilen achter het gemis van alle 'grote" jongens doen we niet meer, ze zijn nu eenmaal geblesseerd dus niet relevant voor de wedstrijden.
Hierdoor zijn wij echter wel terug bij af. Maar wel met één verschil, er word gestreden voor de punten en dat is momenteel de basis waar vanuit wij voetballen. Er stond weer een strijdbaar team, aangevuld met de golden oldies Karl Versluis en Willem den Besten. Vooraf hadden wij weer alle nodige informatie vergaard over de speelwijze van Asperen en de daarop afgestemde taktiek bleek in de 1e helft goed te werken. Asperen mocht op eigen helft het balletje rond schuiven, maar zodra zij op onze helft kwamen moest er gelijk druk op de bal worden gezet en de duels gewonnen worden. Dat gebeurde dan ook. Hoe dan ook bleef Asperen bij tijd en wijle gevaarlijk, want voetballend gezien hadden wij niks in te brengen. Maar mijn motto dat luidt, als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan, wil ik wel in de groep te brengen. Wat kan nu niet zoals het moet: voetballen, want daar missen wij momenteel de kwaliteiten voor, geen verwijt maar een constatering. Wat moet dan maar zoals het kan: samen strijden. Onder aanvoering van de eerdergenoemde golden oldies gaven wij geen krimp op de Asperense aanvallen. Er ontstonden enkele hachelijke situaties in onze zestien, maar telkens stond iets geelzwarts een tegendoelpunt in de weg. En dan stond daar nog altijd onze imposante goalie Lex 'Dier' Kramers. Animal ranselde enkele onmogelijk ballen uit zijn doel en hield ons daarmee in de wedstrijd. Remco en Mike stonden samen voorin en trachtten via de counter een bres te slaan in de bruin (of is het zwart?) witte defensie. Echter stond er bij Asperen een uitstekend georganiseerde achterste lijn en als er dan sporadisch een gaatje dreigde te vallen dan greep hun uitstekende laatste man goed in. Omdat wij maar anderhalve wissel hadden (Forza -niet speelfit- en West - nog geblesseerd aan de lies maar wel vlaggend -) en omdat het team goed stond, werd er in de rust niet gewisseld. Wilco was halffit aan de wedstrijd begonnen, maar werd verzocht zo lang mogelijk te wachten met wisselen. Ondanks zijn fysieke ongemakken lukte het hem toch het tot de 70e minuut vol te houden. Deze jongen laat zien uit het juiste hout gesneden te zijn en zijn pijn te verbijten voor het elftal. Op hem kunnen wij bouwen. Toen Forza Wilco kwam verlossen had Asperen reeds de 1-0 gescoord. Één momentje van iets teveel ruimte geven werd genadeloos afgestraft. En eerlijk gezegd was dit wel verdiend. Wij hadden geen weerwoord op de voetballende omzettingen die de Asperense coach had gepleegd in de rust. Tel daar de verse, gretige wissels bij op die Asperen na de 1-0 toepaste. De wissels van Asperen waren gemotiveerd het hun coach met daden moeilijk te maken. Zij waren de oorzaak dat Asperen uiteindelijk de drie punten door middel van een 4-0 overwinning in de zak konden steken. Na de 1-0 knakte er iets bij Meerkerk. Iedereen weet dat onze voetballende kwaliteiten stuk voor stuk schitteren door afwezigheid. Toch waren er lichtpunten te zien in deze wedstrijd. Het team streed voor elke centimeter en trachtte elkaar te helpen door gedisciplineerd compact te blijven spelen. Remco en Mike die steeds beter mét elkaar voetbalden. Forza is geenszins gefrustreerd maar houdt juist vast aan de strijd die geleverd wordt. Eigenlijk deed Eddie's reactie na hem gecomplimenteerd te hebben met zijn spel tegen de lastige linksbuiten nog het meest deugd. Die luidde: lekker belangrijk, hij heeft wel 2 x gescoord. Dat is heel wat anders dan de schuld van de nederlaag in elkanders schoenen te schuiven. Voor mij een teken dat de teamspirit groeiende is. En wie hier niet in mee wilt valt af.
De Golden Oldies verbaasden zich overigens nogal vooraf in de kleedkamer: een ghettoblastertje met hardcore gabbermuziek, Mini-Marsjes, Dextro-tjes, Aquarius, Isostar in de bidons. Onze spelers komen niks te kort. De Golden Oldies hebben dit volgens mij helemaal niet nodig, die willen winnen zodra het beginsignaal klinkt, net zoals Meerkerk 3 van de laatste 2 weken. Nu nog de punten.