SV Meerkerk 2 - Groot Ammers 2

Groot Ammers 2

Mannen Zaterdag reserve 2, 1e klasse 012

10 oktober 2009 14:30

Meerkerk2  volledig de weg kwijt. !!!!

Gezien  er de laatste weken onnodig veel punten verspeeld werden was het vandaag super belangrijk de drie punten in eigen huis te houden om het gaat met de bovenste niet te groot te laten worden. Groot-Ammers die net boven Meerkerk stond op de ranglijst, leek een mooie  tegenstander om dit alles te bewerkstelligen………….maar niets bleek minder waar!!

Voor de tweede maal dit seizoen had Meerkerk te maken met dat een scheidsrechter een goede  voorbereiding op de wedstrijd drastisch verstoorde,was er de eerste maal een scheidsrechter die te laat vertrokken was van huis, kwam de man in het zwart gisteren helemaal niet opdagen. Door de brede kennis van Jan v Ooien werd er gelukkig een scheidrechter bereid gevonden  om de wedstrijd tegen de Ooievaars te fluiten.

Meerkerk was de ploeg met het meeste balbezit maar was niet bij machte om heel veel gevaar te stichten voor het vijandelijke doel. De ploeg uit de Alblasserwaard bakte er eigenlijk helemaal niets van en kon eigenlijk alleen maar gevaarlijk worden als ze van de Meerkerk verdedigers of keeper de bal zomaar uit het niets de bal in de voeten geschoven kregen en mochten we van geluk spreken dat de spitsen met de lange snavel hier niet van wisten te profiteren. Ongeconcentreerd en ongelooflijk geklungel van Meerkerk wat totaal niets met voetbal te maken heeft.

Het meeste gevaar van Meerkerk lag de eerste helft aan de linkerkant waar Johan v Es een paar keer gevaarlijk door kon komen,maar grote kansen leverde dit uiteindelijk niet op.  De grootste kans was voor Jacco,na zich mooi vrij gespeeld te hebben kon hij het geheel lege nest niet vinden wat uiteindelijk een 0-0 ruststand opleverde.

Benny op de plaats van Ron,meer zuiverheid in de passing ,achterin 1 op 1, en met een vrije  man op het middenveld de boel los proberen te spelen was de opdracht voor het vervolg van de wedstrijd.

De tweede helft was nog maar net begonnen of Benny leek zich gelijk tot gouden wissel te bekronen. Een diepe  bal viel over de verdediging van onze tegenstander waar Benny  als de kippen was om vervolgens prima de keeper te omspelen,alles deed hij goed maar vergat dat ooievaars lange poten hebben  en zo werd de bal nog uit het lege nest gegleden. Niet veel later was het aan de ander kant wel raak. Uit een kluts situatie bleef de bal in de 5 meter liggen waar onze gastheren wel raad wisten met dit buitenkansje. Het vervolg van de wedstrijd was slordig en inspiratieloos en daar is ook alles mee gezegd! Een veel te laag baltempo en  lang gebrei op het middenveld was de reden dat Groot-Ammers massaal kon terug zakken en het moeilijk was om door de hechte verdediging heen te komen.  De jongens die het elftal op sleeptouw moeten nemen gaven vandaag zeker niet thuis en zo werd er verloren van een heel matig elftal. Een ieder moet maar eens goed in de spiegel kijken en zeker de hand in eigen  boezem steken.

Volgende week zaterdag 17 oktober staat de uitwedstrijd tegen ASWH 3 op het progamma.

Aanvang 12.30 uur!!

De Trainer