Sleeuwijk 5 - SV Meerkerk 5

Sleeuwijk 5

Mannen Zaterdag reserve 5, 5e klasse 074

24 oktober 2009 13:00

In Sleeuwijk is door Meerkerk 5 aangetoond dat werklust en eenheid in de ploeg aan de basis staan voor succes. De tegenstander sprak tijdens de wedstrijd de woorden “kom op Sleeuwijk, opstropen die mouwen”, waarop een  teamgenoot zei “maar we spelen met korte mouwen”.  Die woorden waren voor Meerkerk niet nodig, dat werd vanaf  het eerste fluitsignaal al gedaan. Niet alleen dat, maar gedurende de gehele 90 minuten. Daarom was de winst van 1-3 dan ook dik verdiend.

Na een mooie aanval werd de bal vanaf rechts voorgebracht. De enige manier om een doelpunt te voorkomen was een handsbal van een verdediger van Sleeuwijk. De terecht gegeven penalty werd door Lennart Heikoop onberispelijk ingeschoten, 0-1.  Nog voor rust kwam Sleeuwijk op 1-1, een doelpunt waarbij niemand iets te verwijten viel. In de rust werd besproken hoe de 2e helft te spelen en dat werd door de ploeg perfect opgepakt. Uit een prima genomen vrije trap van wederom Lennart Heikoop zorgde Gerben de Jongh (ja, het is waar, deze keeper kan ook  prima voetballen en hard werken!) voor de 1-2. Uiteindelijk was er net voor het einde de beloning voor Alfred ten Caat, die de 1-3 aantekende na een goed genomen vrije trap van Johan Veth. Hij maakte de winst definitief met een mooie lob.

Een compliment dus aan de gehele ploeg voor deze prima gespeelde wedstrijd.

Zaterdag volgt de thuiswedstrijd tegen GJS 6, aanvang 14:30 uur.