SV Meerkerk 5 - GJS 6

GJS 6

Mannen Zaterdag reserve 5, 5e klasse 074

31 oktober 2009 14:30

Het mooie van een vereniging is dat als je even in de problemen zit met spelers, elk elftal bereid is om een ander elftal te helpen. Gelukkig had ons 6e-elftal afgelopen donderdag al gevoetbald. Navraag tijdens de rust van die wedstrijd leverde veel teleurstellingen op. Meerkerk 5 had immers maar 4 spelers nodig, op dat moment. Zonder naar veldbezetting te kijken werden de personen die het snelst hadden gereageerd uitgekozen. Voor de anderen geldt: jammer, volgende keer beter, maar in ieder geval wel bedankt voor de positieve instelling!

Dat je nooit te vroeg moet geloven dat je elftal op donderdagavond compleet is, werd op vrijdag en zaterdag weer eens bewezen. Dan is het goed te weten dat ons 3e-elftal eigenlijk een paar “vaste” 5e-elftal spelers in zich heeft, die al een paar weken ons elftal completeren. Zo ook tegen GJS.

Ik ga nog even door, want uiteindelijk zijn er ook nog 2 spelers van het 7e-elftal aan te pas gekomen. Eén als scheidsrechter en één als speler. Daarom de allereerste zin van dit verhaal. Moraal van het verhaal: als je bij de aftrap van de wedstrijd de koppies telt en tot elf komt, dan weet je dat het wel goed zit. Nu lijkt het alsof Meerkerk 5 afhankelijk is van de andere elftallen. Dat is ook wel een beetje zo, maar als iedereen fit zou zijn, dan zijn er toch gewoon 13-14 basisspelers.

Dan de wedstrijd. GJS 6 bezit over een aantal “oude” rotten die hun voetballeven op goed niveau hebben doorgebracht. Vooral spit Arie Romeijn is toch geen onbekende en keeper Leo v.d. Boom heeft jarenlang in GJS 1 gespeeld. Zo liepen er nog wel meer rond. Maar ja, bij Meerkerk 5 staat er gewoon een ploeg die bereid is voor- en met elkaar te knokken. Dat het dan meezit, is mooi meegenomen. Uiteraard lopen we nog wel eens tegen een paar zeperds aan, maar niet in deze wedstrijd. Het werd een mooie 4-3 overwinning. Al snel kwamen we op voorsprong door John Rietveld, na een perfecte voorzet van Mark Vermeer. Ook Michael de Jong en Rico van Zee hebben zo’n mooie voorzet in huis en dat blijkt toch een goed wapen te zijn. In het betaald voetbal zie ik ze vaak minder uitgevoerd worden. GJS had toch wel een overwicht en al snel werd het 1-1. Uit weer zo’n mooie voorzet kopte Alfred ten Caat ruim boven zijn tegenstander de 2-1 in. Toen zakte Meerkerk 5 wat in en de ruststand was verdiend in het voordeel van GJS, 2-3. Na wat omzettingen met frisse vleugelspitsen, een goed gecontroleerd middenveld en een strakke verdediging werd de achterstand omgebogen naar een 4-3 overwinning, door wederom John Rietveld en Alfred ten Caat. Op basis van de 2e helft volkomen terecht. GJS heeft bijna geen uitgespeelde kans meer gehad. De positie op de ranglijst is die van middenmoter. Daar kunnen we allemaal mee leven.

Zaterdag volgt “in principe” de uitwedstrijd tegen Arkel 4, aanvang 12:15 uur. Maandag 2 november zullen we beslissen of dit een haalbare kaart is, of dat we een rustdag aanvragen.