SV Meerkerk 3 - Vuren 2

Vuren 2

Mannen Zaterdag reserve 3, 3e klasse 036

31 oktober 2009 12:30

Dick Zaal weer in het geelzwart, dat was een opsteker voor de groep. Na bijna 3 maanden blessureleed werd het wel tijd ook. Toch moesten we goochelen om een opstelling te maken en deze werd uiteindelijk: Chris de Jong: Edwin Zwijnenburg, Rick Buijserd, Ralf Verkerk, Rico van Zee: Hans Bakhuizen, Ernst-Jan van de Padt, Wilco Versluis en Dick Zaal: Bennie van Es en Mike van Middelkoop. Wissels: Erik Rietveld, Lennart Hijkoop en Eddie 't Lam. We startten voortvarend, er werd bij tijd en wijle aardig gevoetbald, maar ook Vuren was een goed voetballende ploeg. Het spel golfde heen en weer zonder dat het tot kansen leidde aan beide kanten. De verdedigingen zaten dicht. Toch konden we gaan rusten met een voorsprong door een slippertje van Vuren's sluitpost, waarna Ernst-Jan attent de 1-0 erin kon prikken.
In de rust leek het wel alsof wij achterstonden, maar dat kwam door een steeds meer aandringend Vuren terwijl wij weer vervielen in reactievoetbal. Het middenveld kreeg het ook steeds zwaarder want de conditionele en fysieke achterstand speelden enkele spelers parten. Erik en Lennart kwamen erin voor de Wilco (knietje in bovenbeen) en Dick. En we kregen meer greep op het middenveld. Dit leidde ook tot enkele mogelijkheden op een uitbraak via Bennie, maar hij had vandaag een hele goede verdediger achter zich. En als Koning Kluts Bennie een klein beetje te veel ruimte kreeg dan viel het balletje net niet goed genoeg voor het juiste vervolg. Uit een corner tekende de rechtshalf van Vuren de gelijkmaker aan. Hij mocht vogeltje vrij de bal inkoppen en na eigen zeggen - want hij was nog tot laat op 't Hoog aanwezig - kan hij helemaal niet koppen en is hij nog minder groot dan Dick! Maar goed, dit was gebeurd en gezien de voorgaande wedstrijden waren we langs de kant benieuwd hoe het team dat zou oppakken. Eddie kwam voor Mike. Mike speelde met veel beleving en passie, dat zien wij graag! Alleen liet hij die beleving en passie soms doorslaan naar negatieve agressie richting zijn tegenstander. Maar hij speelde wel op het randje en liet daarmee zien er vol voor te willen gaan. Omdat Eddie kwam schoof kleine Ap door naar de aanval en stichtte daar veel onrust met zijn rushes en fysieke kracht. We kwamen daardoor enkele malen dreigend door via Ap en Ernst-Jan maar het ontbrak ons net aan de laatste pass én Vuren's defensie stond als een huis. Zij hanteerden ook veelal de lange bal richting de spitsen waar wij weer niet goed op anticipeerden en te vaak op één lijn stonden. Echter leidde dit niet tot tegendoelpunten. Hard gewerkt voor het punt en die hebben wij hard nodig. Henry - Vuren's Grote Kale Leider - en Forza konden met deze uitslag wel leven. Veel publiek langs de lijn - voor ons doen - en dat is atlijd leuk. De geblesseerden zoals Sjors en echtgenote, Joop, Pluisje, Remco en Frankie waren er allemaal. Ook Bommenlegger, Bruine en volgelingen waren er. Klasse hoor. Wel een minpuntje was dat Sjors' Vurense zwagertie een knieblessure overhield aan de eerste helft. Wij wensen hem veel succes met zijn blessure (en met Sjors als zwager, ben je lekker mee zeg .....). Volgende week de Vogels uit in Lexmond, zij presteren goed dit seizoen en we kunnen en moeten vol aan de bak.