Lekvogels 2 - SV Meerkerk 3

Lekvogels 2

Mannen Zaterdag reserve 3, 3e klasse 036

7 november 2009 14:30

Voor het eerst dit seizoen stond er een basiself op het veld zoals beoogd voor het begin van dit seizoen. Maar nog nooit heb ik in 33 jaar amateurvoetbal op voorhand een wedstrijd gewonnen. Zo ook vandaag niet. Oke, er stond een representatief elftal maar het eerste halfuur waren wij wederom de onderliggende partij. Het was weer fletsheid troef. Onze verdedigers liepen achter hun directe tegenstanders aan en lieten dit enigszins gelaten gebeuren. Sheriff werd herhaaldelijk op zijn tenen getrapt door de Lexmondse nummer 11, die duidelijk de grenzen van het toelaatbare aan het aftasten was en telkens een stapje verder de grens overschreed. Ook de ervaren jongens lieten dit zonder woorden of daden gebeuren. Enigszins teleurstellend dit te moeten constateren. Het middenveld won hun duels en de 2e ballen ook niet en waren te onrustig in balbezit. De aanvallers lagen aan de ketting bij de witblauwe cipiers. En we lieten dit gewoon gebeuren. Ondertussen viel in de 25e minuut terecht de 1-0, maar het was vooral de manier waarop dat ons zorgen baarde. Weifelend half ingrijpen zonder overtuiging gaven de Vogels kans de 1-0 binnen te schuiven. 5 minuten later pleegde Vogel nummer 11 wederom een vergrijp die onbestraft bleef door de arbiter maar Forza's maat was toen bomvol en liep over. Binnen de fatsoensnormen werd de leidsman gemeld dat hij nu eens moest optreden tegen de overtredingen van de Lexmondse spits. Na 1 minuut geklaag vond hij het terecht nodig mij van het veld te sturen. Vlak hierna wisten we door middel van Bennie de 1-1 te maken 5 minuten voor de pauze. En na de goal nam Meerkerk het heft in handen i.p.v. Lexmond. In de rust werd afgesproken voor de winst te gaan en dit lieten wij blijken. De duels werden nu wel vol aangegaan en veelal gewonnen en we wisten door met name Jacco en Bennie telkens gevaarlijker te worden op de vijandelijke helft. Na de wissel Erik voor Dick, namen wij nog meer het heft in handen en wisten na uit een mooie aanval over links via Spidey de 2-1 te scoren. Jacco kwam door op links en legde de bal af op de inkomende Sebas. Deze bal werd geruimd maar wel in de loop van de goed doorgeschoven Spidey en die nam de bal overtuigend op zijn pantoffel en de 1-2 was een feit door middel van een strak en onberispeliijk geplaatste bal in de rechterkruising. Dan denk je lekker te kunnen gaan leunen en counteren maar niks daarvan bleek waar. Uit een corner liepen de 2 Lexmondse spitsen vogelvrij rond in onze 16 en de nummer 9 kopte de 2-2 in onze touwen. Vorige week kregen wij ook al zo'n scheitdoelpunt tegen, om gek van te worden. Lennart kwam voor Sebastian die wat ongelukkig speelde vandaag en onze natte keek bracht meer voetbal, waardoor wij 5 minuten later de uiteindelijk winnende treffer wisten te realiseren via een lekkere aanval over rechts. Spidey ging samen met capitano Ernst-Jan goed door tot Lexmonds' achterlijn waarna Jacco Spidey's voorzet met een kopbal in de kruising tot de Game Winning Goal promoveerde. Ontlading alom binnen en buiten het veld, want de 3 punten zijn voor ons broodnodig. Uit frustratie liep Vogel nummer 10 nog tegen een rode kaart op waarna wij de wedstrijd gecontroleerd uitspeelden. Na een zwak begin hebben wij ons heel goed herpakt en de 3 punten mee naar 't Hoog genomen. We hebben op het 1e halfuur na genoten langs de kant van de beleving en inzet en de discipline van onze jongens. Wat smaakten de biertjes lekker na afloop en Forza is heel blij en trots op het karakter dat de 13 jongens van vandaag hebben getoond in het veld. Laten we deze norm doortrekken naar zaterdag a.s. wanneer wij onze huid duur gaan verkopen tegen Heukelum op 't Hoog. Winst of verlies, wij blijven ons waardig gedragen jegens de leidsmannen en tegenstanders. Met respect maar zonder ontzag!