SV Meerkerk 1 - Stedoco 1

7 november 2009 14:30

H.A. Blom

Meerkerk stelt publiek teleur

De verwachtingen waren hoog gespannen. Een heuse derby op 't Hoog, dat zou wat worden. Helaas kwam vriend en vijand bedrogen uit. Het werd nooit een wedstrijd. Meerkerk mocht blij zijn dat Stedoco het bij 0-4 welletjes vond en mag de wonden likken.

De wedstrijd kende inderdaad een heuse derbysfeer.  De wedstrijd voorafgegaan door enkele ludieke acties leefde wel degelijk. Natuurlijk is bekend dat bij Stedoco alles in het werk wordt gesteld om promotie dit jaar te bewerkstelligen. De dames van ons eerste damesteam vestigden hier de aandacht op. Ook spandoeken achter het doel haakten in op de wijze waarop Stedoco de weg naar boven is ingeslagen. Het is een keuze en dat moet je respecteren. Vandaar dat het mooi is als je merkt dat het op deze ludieke wijze onder de aandacht wordt gebracht. Naast deze acties had ook de aktiviteitencommissie iets extra's georganiseerd in de vorm van een blinde toto. Tel daarbij op de actie om deze middag broodjes worst te verkopen en de sfeer rond het veld is geschetst.

Kort na half drie gaf scheidsrechter Blom uit Leerdam het startsein voor de "beladen" wedstrijd. Stedoco nam onmiddellijk het initiatief en stond dit de gehele wedstrijd niet af. Het viel op dat Stedoco de meeste agressie in het spel legde. Dit zou je verwachten van Meerkerk, maar daarvan was niet of nauwelijks sprake. De strijdlust die Stedoco aan de dag legde resulteerde wel in een aantal gele kaarten zes in totaal. Dit toonde de felheid al moet gezegd dat enkele kaarten volledig onnodig waren. In de  17e minuut opent Marko Luksen voor Stedoco de score. Volledig vrijstaand in het strafschopgebied schiet Luksen de 0-1 binnnen. Nog geen minuut later is het opnieuw raak. Dit keer kan Marko Luksen na een voorzet vanaf de flank ongehinderd inkoppen. Meerkerk kan hier niets of nauwelijks iets tegenover stellen. Op het half uur even een opleving. Jammer genoeg raakt Dick Kooijman de bal verkeerd waardoor zijn inzet hoog over gaat. Dit is ook het enige moment in de eerste helft dat Meerkerk gevaarlijk in de buurt van keeper Rody Hoegee komt.

In de tweede helft probeert Meerkerk het wel in de beginfase. Trainer coach Chris van den Dungen heeft Jeroen de Waard in het veld gebracht voor Rene de Winter. Even lijkt het dat Meerkerk terugkomt in de wedstrijd. Een scrimmage voor het doel en de bal ligt in het netje. Scheidsrechter Blom constateert dat keeper Hoegee een vinger op de bal had. Het feestje gaat niet door. Meerkerk mokt nog wat na. Stedoco zoekt razendsnel de aanval. Sam Versluis oud speler van Ameide, één seizoen actief geweest voor Kozakken Boys en nu in de spits bij Stedoco tikt de bal simpel in. De 0-3 is een feit en we hebben acht minuten gespeeld in de tweede helft. Nog geen minuut later een overtreding van Almer Kon binnen de zestien. Het levert hem de gele kaart op en Stedoco een strafschop. Sam Versluis benut ook dit buitenkansje en de wedstrijd zit nu helemaal in het slot. Meerkerk is niet bij machte om zelfs maar de eretreffer te maken. Stedoco gelooft het ook wel. De wedstrijd gaat zo uit als de spreekwoordelijke nachtkaars. We hadden er veel van verwacht. Het is niet anders. Natuurlijk ontbraken ook deze middag weer de nodige spelers op het appèl. Op het laatste moment moesten nu ook weer spelers geblesseerd afhaken en niet de minsten. Dit vormt geen excuus voor de slappe vertoning van vanmiddag. Aan de andere kant mogen we concluderen dat Stedoco dit seizoen beschikt over een goed marcherende ploeg die achterin niet of nauwelijks iets weggeeft en met Luksen en Versluis twee gevaarlijke voorwaartsen heeft. Dan mogen we ook niet vergeten dat aanjager en leider in het veld Sander Vink op dit moment mede het succes bepaalt bij Stedoco.

Volgende week zal Meerkerk uit een ander vaatje moeten tappen. Op het programma de wedstrijd tegen Wilhelmina '26 in Wijk en Aalburg. Alleen winst telt.

AdG

Opstellig: