TEC 2 - SV Meerkerk 5

TEC 2

Mannen Zaterdag reserve 5, 5e klasse 074

14 november 2009 12:30

De stand in de competitie waarin Meerkerk 5 speelt gaf het voor de wedstrijd duidelijk aan.
TEC-2, 7 wedstrijden gespeeld, 21 punten met 35 gescoorde doelpunten. Reden om ruim een week van te voren spelersinkopen te doen op strategische plaatsen. Zo waren er een linksback (Arie-Peter Hijkoop) en een extra spelverdeler- controleur (Arie van Genderen) ingehuurd.
De aanvangstijd van half één betekende een vertrek van 11:00 uur. Je ziet dat ouder wordende spelers binnen de vereniging toch moeite gaan krijgen om er rond dit tijdstip al helemaal klaar voor te zijn, die haakten dus af.
Door een slimme ruilhandel met het 6e elftal werden Arno Jaspers en Mark Vermeer vrijgemaakt om het 5e te versterken. Mijn complimenten aan deze jongens. Je weet dat je eigen team thuis speelt, het elftal waar je meegaat speelt bij de koploper die ongeslagen is en iedere wedstrijd veel doelpunten maakt. Dat is een vooruitzicht waarvan je spontaan de Mexicaanse griep zou krijgen en dus wèl een gegronde reden zou hebben om alsnog verstek te laten gaan. Niet dus en dàt is de ware verenigingsinstelling!  Uiteindelijk vertrokken we met 14 spelers richting Tiel.
Ervoor zorgen dat de huid zo duur mogelijk werd verkocht die middag was de opdracht en we zouden wat verdedigend spelen. Al heel snel werd duidelijk waarom TEC 2 aan kop van de ranglijst staat. Ik laat in het midden of dit door goed voetbal is. Wat wel duidelijk is, is dat TEC 2 alle facetten van het voetbal zonder bal beheerst. Gevolg in de rust: een ploeg die geen zin meer had in de 2e helft.

De eerste helft begonnen we ijzersterk. De postities waren goed ingevuld en de tegenstander werd geen ruimte gegund. Desondanks scoorde TEC via een goed lopende aanval over links. De bal werd vlak voor doel ingetikt en ging via de paal in het doel. Bij de poging om de voorzet van deze goal te voorkomen raakte Arie van Genderen geblesseerd en moest het veld verlaten. Het leek wel of alle Meerkerkers een stapje extra gingen lopen om deze aderlating op te vangen. Een lange uittrap van Berry Versluis kwam diep in de achterhoede van TEC terecht. Wesley van Hassel zorgde voor de nodige onrust en kreeg als geschenk van een mistrappende keeper de bal mee. Leeg doel, doelpunt, 1-1. Een paar minuten later, weer een diepe bal. Dit keer pikte onze hard werkende, voetballende keeper Gerben de Jongh de bal op en kwam oog in oog met de keeper van TEC. Geen probleem, 1-2. Dit was toch wel tegen het zere been van TEC, want ze stonden ineens achter.
Waarschijnlijk vonden de Tielers het een rare gewaarwording dat als je het spel speelt zoals het oorspronkelijk bedoeld is, je ook voor kunt komen.  Meerkerk had de wedstrijd volledig onder controle. Net voor rust helaas de gelijkmaker uit een vrije trap die werd doorgekopt, 2-2.

De 2e helft werd door de genoemde situatie in de rust een verplicht nummer. De verbale druk van de tegenstander werd ook de prima leidende scheidsrechter te groot en via 2 penalty’s binnen 10 minuten werd de wedstrijd gelukkig in het voordeel van TEC beslist. De laatste goal was slechts nog een formaliteit, omdat vlaggen voor buitenspel toch ook als een risico moest worden beschouwd.

Eindstand 5-2 voor TEC, dat daarmee de kortste weg naar een hogere klasse is ingeslagen. Proficiat.

Zaterdag volgt de uitwedstrijd tegen SC Everstein 5, aanvang 14:00 uur.