SV Meerkerk 3 - Heukelum 2

... (kopbal)

Mannen Zaterdag reserve 3, 3e klasse 036

14 november 2009 12:30

Kleine details beslisten deze wedstrijd in ons nadeel. Daarentegen speelden wij onze beste wedstrijd van het seizoen tegen de koploper. De 0-1 viel na een voorzet vanaf links waaraan niet fel genoeg verdedigen vooraf ging en de ervaren en geslepen nummer 9 tussen Spidey en Sheriff in de bal onberispelijk intikte. Dit was wel tegen de verhoudingen in want wij waren het die vanaf het beginsignaal Heukelum onze wil opdroegen. Maar uit dit kansje scoorden zij wel wat typerend is voor een terechte koploper. Hierna rechtten wij onze ruggen en gingen verbeten op jacht naar de gelijkmaker. Deze viel nadat Erik met zijn choco Bennie vrij voor de keeper zette en die vervolgens geheel op zijn Bennie's de gelijkmaker diagonaal binnen schoof. We bleven drukken en strijden voor elke grasspriet, maar toch wist Heukelum dreigend te blijven.

Erik kreeg last van zijn hamstring en werd vervangen door de net herstelde Remco. Na gepruts achterin moest Rick de noodrem hanteren op de rand van onze zestien. De spits schoot de vrije bal in de lange hoek langs de muur onder Chris' hand door. Deze bal had Chris moeten pakken maar hierdoor was de 1-2 een feit. Dit was weer een tikkie en Heukelum kwam beter in hun spel en dan zag je een goed elftal staan. Meerkerks' felheid verflauwde iets en dat is niet genoeg tegen deze ploeg. Op slag van rust volgde er een steekbal op de nummer 9 en Spidey stond niet goed opgesteld. Deze kans verzilverde de nummer 9 in de korte hoek en zijn hattrick was een feit, 1-3. Rust.

In hokkie 2 hamerden we op strakker verdedigen en brutaler zijn. In de 1e helft hadden wij 4 scoringskansen maar er lag er maar 1 in. Heukelum had uit een voorzet, een vrije bal en die steekpass 3 ballen in het net liggen. In samenspraak met De Trainer besloten wij 1 op 1 te gaan spelen en schoven we Spidey door naar het middenveld. Meteen werden de duimschroeven aangedraaid en speelden we uitsluitend op Heukelums' helft. Het resultaat was er ook naar want uit een voorzet van The Voice kopte Spidey schitterend raak, 2-3. Meerkerk rook bloed en ging met jeugdige overmoed op jacht naar de gelijkmaker. Voice werd vervangen door Rico. Twee kansen waarvan er 1 op de paal belandde werden niet benut en uit een counter werd de eerder gememoreerde overmoed genadeloos afgestraft. We verloren de bal en er stonden 6 Meerkerkers voor de bal. Heukelum was snel op onze helft en enkele seconden later lag de 2-4 in ons net. Deze tik kwamen wij niet te boven waardoor Heukelum's nummer 9 in de resterende 20 minuten nog 2 goals kon bijschrijven wat zijn dagtotaal op 5 stelde!

Vooraf was dit verlies enigszins ingecalculeerd, maar achteraf overheerste het gevoel dat er meer in had gezeten ondanks dat de uitslag anders doet vermoeden. Daarentegen bestonden de basis en de bank van vandaag uit jongens van 19 tot 23 jaar en was Erik de enige bijna 30-er. Wat gelijk het verschil tussen winst en verlies van vandaag verklaarde. Routine in de as waar Heukelum hoewel niet compleet wel over kon beschikken en wij door blessures niet. Toch stemt de strijd die momenteel geleverd wordt tot tevredenheid en dat is hetgeen waar wij in de komende weken primair naar kijken. Ondanks het verlies heb ik bijna alleen maar winnaars in het veld zien staan.