SV Meerkerk 2 - Nivo Sparta 2

Mannen Zaterdag reserve 2, 1e klasse 012

14 november 2009 14:30

Meerkerk 2 weer met lege handen

Met na lange tijd weer eens een ruime selectie  moest er aangetreden worden tegen  Nivo-Sparta uit Zaltbommel . Het gevolg van de ruime selectie was dat jongens die de laatste weken zowel op de training als in wedstrijden prima presteren genoegen moesten nemen met een plaatsje op de bank of  hun steentje bij kon dragen in het 3 elftal. Compliment voor die jongens op de manier hoe met deze teleurstelling werd omgegaan.

Nivo wat staat voor ‘na inspanning volgt ontspanning’ was de competitie na vorig seizoen gedegradeerd te zijn uit de reserve Hoofdklasse matig begonnen. De laatste weken laten ze duidelijk zien de stijgende lijn naar boven weer gevonden te hebben getuige een 9-0 en 9-2 overwinning in hun laatste twee duels. Onze gastheren stonden voorafgaand aan de wedstrijd met 1 punt en 2 wedstrijden meer net boven de Meerkerk 2 op de ranglijst,een belangrijke pot dus voor beide teams. Winnen betekende mee blijven doen,verliezen voorlopig  afhaken voor de bovenste plaatsen.

Met een behoorlijke wind in de rug begon Meerkerk het duel uiterts ‘ongelukkig’. Al na drie minuten lag de bal achter Lex in het netje. Een te zachte terugspeel van Barry op Lex was een makkelijk prooi,en werd dan ook keihard afgestraft. Het is ongelooflijk zonde dat we telkens weer achter de feiten aanlopen door persoonlijke fouten. Het vervolg van de eerste helft was aan de kant van Meerkerk ook zeker niet overtuigend. Met een geroutineerde laatste man strooiend met balletjes op maat had de sv geen antwoord tegen het gemakkelijk combinerend spel van rood-witte en was het uitkijken voor niet nog een tegen goal. Wat kansen betreft was het een gelijk opgaande strijd en kreeg Meerkerk ook zeker mogelijkheden om de stand gelijk te trekken. Na een half uur mocht Nivo dan ook niet klagen dat hun ervaren man in het veld mocht blijven staan nadat hij Johan v Es alleen afgaan op het vijandelijk doel de kans tot scoren belemmerde. Geel in plaats van rood was de straf en zo spaarde de leidsman een lijkend familie lid. Onze trainer van 3 was het na afloop roerend eens met deze beslissing,hoe kan het ook anders.

De tweede helft kwam er net als in eerdere wedstrijden een heel ander Meerkerk 2 uit de kleedkamer. Met Jacco diep in de punt om de opbouw bij onze tegenstander te ontregelen en Theo en Johan daar kort achter werd het voor Nivo moeilijk om de vrije mensen te vinden. Met prima combinatie spel was het wachten op de zeker verdiende aansluitingstreffer maar de zeker drie 100% kansen werden deze middag niet doeltreffend afgerond ,en dan nog maar niet te spreken over de vele mogelijkheden waarvan de eindpass onzorgvuldig was.

Onze tegenstander de tweede helft compleet van de mat gespeeld maar weer 0 op rekest , en als afsluiter nog een hand van de trainer/speler met de woorden ‘sorry trainer maar het zijn voor ons wel drie punten’ en gelijk heeft hij !!!

Opstelling:

Lex Peter Frank Jeroen Bas (Robert) Rene Koen Bart (Jacco) Barry Johan Theo

Aanstaande zaterdag gaat het 2e inhalen bij Hardinxveld 2. Deze promovendus doet het buiten gewoon goed en wist afgelopen zaterdag ook weer te winnen thuis van Sleeuwijk 2.

Aanvang 12.30 uur.

De Trainer