SC Everstein 5 - SV Meerkerk 5

SC Everstein 5

Mannen Zaterdag reserve 5, 5e klasse 074

21 november 2009 14:00

Vorige week begon het verslag met de stand in de competitie. We speelden toen tegen de koploper.
Deze zaterdag moesten we bij nummer laatst spelen.
Vooraf erop gewezen dat dit geen enkele garantie voor een overwinning zou zijn. Je weet ten eerste nooit of zo’n elftal op een inhaaldag wel hetzelfde is als op normale speeldagen, ten tweede weet je ook niet op welke wijze de punten verloren zijn gegaan. Men had een week ervoor immers nog een verdienstelijk gelijkspel gehaald bij Heukelum. We waren dus gewaarschuwd. Desondanks kwamen we na ong. 2 minuten spelen op een 0-1 voorsprong. Een goed genomen corner van Rico van Zee kon door Everstein niet worden weggewerkt en het was Ed ’t Lam die de bal het laatste zetje gaf. Niet omdat de ploeg het daarna te gemakkelijk op nam, maar meer doordat de passing slecht was en het aannemen van de bal zeer onverzorgd, kreeg Everstein steeds meer grip op de wedstrijd. Meerkerk speelde zeer slordig en gehaast, eigenlijk niet in vergelijking met de afgelopen weken. In de 30e minuut viel daarom niet geheel onverwacht de 1-1. Dankzij een geweldige persoonlijke actie van Rico van Zee, gevolgd door een magnifieke voorzet, hoefde Ron Krul alleen zijn voet nog maar tegen de bal te zetten om de voorsprong in de 40e minuut terug op het scorebord te zetten, 1-2. Een mooie aanval met een prima afwerking. Met 2 wissels na de rust werd getracht om wat meer rust in de ploeg te krijgen. Everstein wenste daar echter niet aan mee te werken en kwam veelvuldig aan aanvallen toe. Dat resulteerde in een geweldige poeier van afstand die de eindstand van 2-2 bepaalde.
Terugkijkend op deze wedstrijd een eindstand die voor beide ploegen verdienstelijk genoemd kan worden. Na de 2-2 kon de wedstrijd nog beide kanten op, maar uiteindelijk mocht Meerkerk blij zijn met het ene punt. Het noemen van namen kan in een verslag gevaarlijk zijn, omdat je niet genoemde personen al snel te kort doet. Toch mag Martin Wink vanaf deze kant een compliment voor zijn strak gespeelde wedstrijd in ontvangst nemen.

Zaterdag  28 november zijn we niet ingepland en dus vrij. Probeer je wel  beschikbaar te houden voor andere elftallen. Op 5 december volgt de thuiswedstrijd tegen Sleeuwijk 5, aanvang 14:30 uur.