ASV Arkel 2 - SV Meerkerk 3

... (kopbal)

Mannen Zaterdag reserve 3, 3e klasse 036

20 februari 2010 14:30

Gisteren stond de belangrijke partij tegen Arkel op het programma. Een heus degradatieduel met vooraf wij op de laatste plek met 9 uit 12 en Arkel voorlaatste met 10 uit 14. Door omstandigheden moesten we een beroep doen op good old Lex Vonk, een minimaal gelijkwaardig vervanger voor de op de lange latten staande Dick Zaal, zoals ook zou blijken in de wedstrijd. Arkel 1 was afgelast en dat houdt nu eenmaal in dat er dan betere spelers ter beschikking staan dan Arkel 2 normaalgesproken heeft. Wij daarentegen kozen ervoor om het te doen met 'eigen'  jongens. Misschien naïef, maar in onze ogen zoals het hoort. Daarom de volgende 11: Lex: E.J., Lex V., Ralf, Rob: Hans, Erik, Arie, Jos:  Sebas en Bennie. Wissels: Mike, Lennart en Frankie.

Gesteund door o.a. Jacco, Gert-Jan, Remco, Chris en twee spelersvrouwen begonnen we gedreven. We kregen kansen waaruit  Bennie de 1-0 kon aantekenen. En daarna bleven we kansen creëeren maar benutten we deze zoals vaker niet. Dan weet je dat de gelijkmaker zomaar kan vallen wat ook gebeurde uit een directe vrije bal die door Hans' schouder van richting veranderd werd en Lex kansloos liet. Voor de gelijkmaker hadden wij Arkel nog geen kans gegund. Aan de hand van Lex V., Arie, de strijdende Hans en Erik en captain Jos gingen we op jacht naar de 1-2. Na een handvol kansen viel deze vlak voor rust. Jos werd op links vrijgespeeld en bediende de aanstormende Bennie in een keer op maat. Deze hoefde alleen maar zijn voet tegen de bal te zetten om zijn 2e van de dag aan te tekenen. Rust.

Op deze voet blijven spelen en alert en scherp starten. Arkel had 3 kwaliteitswissels toegepast en dat wierp zijn vruchten af. We kwamen niet echt meer in ons spel van de 1e helft, de 2e ballen waren nu meestal voor Arkel. De gelijkmaker viel zoals vaker vlak na rust en ietwat fortuinlijk voor Arkel wat niet wegneemt dat deze verdiend was.

Omdat Lex V. de defensie soeverein leidde had Arkel wel een optisch overwicht maar kon dit niet in nog meer doelpunten uitdrukken. Mike kwam Ernst-Jan vervangen die een lastige behendige tegenstander had vandaag. Urnal had hem goed bestreden maar begon een vermoeide indruk te maken. Vandaar de wissel. Frankie verving 5 minuten later Hans die reeds met een gele kaart op zak op scherp stond. Met Hans is een van de uitblinkers van vandaag genoemd, hij speelde op z'n Italiaans met veel beleving en op het randje. Frankie werd bijna de gouden wissel. Net toen wij genoegen wilden nemen met een puntje braken wij wederom via de linkerkant uit en viel de voorzet bij de 2e paal na slechte timing van een verdediger pardoes voor de voeten van de mee opgekomen Frankie. Die bedacht zich geen moment en zorgde 5 minuten voor tijd voor de 2-3. Hier hadden wij niet meer op gerekend en Arkel zette nog een keer aan voor een slotoffensief. Lennart was in de 75e minuut Sebas komen vervangen en moest als rustpunt fungeren in balbezit. In de allerlaatste minuut werd een hoge bal door ons slecht verwerkt wat een corner tot gevolg had met grote gevolgen want deze werd onberispelijk binnengekopt. Na de aftrap klonk het eindsignaal en als je zo dicht bij de 3 punten bent dan is het logisch dat je even met je mond vol tanden staat. Ongeloof bij al het geelzwart maar het is niet anders. Nu overheerst toch tevredenheid over het aantal gecreerde kansen en de geleverde strijd en arbeid. We hadden de wedstrijd al in de eerste helft moeten beslissen. Maar als je het mij eerlijk vraagt dan hebben wij wederom onszelf tekort gedaan tegen een directe concurrent. Waar wij de kansen zelf creeeren, krijgen wij de goals te gemakkelijk tegen. Als we 30 procent meer scoren van de kansen die wij krijgen dan is lijfsbehoud dit seizoen heel goed mogelijk.